آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

روسیه: طا-لبان از طرف‌های سیاسی برای تشکیل حکومت فراگیر دعوت کنند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه روسیه بار دیگر گفته که به طا-لبان پیشنهاد می‌کند که نه تنها پشتون‌ها بلکه سایر طرف‌ها را در ساختار قدرت دعوت کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری درباره دستاوردهای دیپلماسی کشورش در ٢٠٢٣ گفته است که طا-لبان برای تغییر وضعیت این کشور طرف‌های سیاسی را در ساختار حکومت دعوت کنند.

وی با بیان این که مسکو اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد، افزوده است که طا-لبان برای به رسمیت شناخته شدن باید به وعده‌های خود از جمله ایجاد حکومت فراگیر عمل کند.

لاوروف با اشاره به وضعیت اوکراین گفته است: اوکراین محکوم به سرنوشت افغانستان، عراق، لیبیا و سایر کشورهایی است که ایالات متحده و متحدانش در آن‌ها ماجراجویی‌هایی را به راه انداختند.

وی افزوده است: پیش از این در کجا چنین اتفاقی رخ داده است؟ افغانستان. امریکایی‌ها ٢٠ سال در آنجا حضور داشتند. آیا آن دوره تا زمانی که لازم بود یا تا زمانی که ممکن بود طول کشید؟ آن‌ها در آنجا چه به دست آوردند؟ یا در عراق، لیبیا و هر کشور دیگری که امریکا و اقمارش در آن ماجراجویی کردند.

لاوروف با تعجب بیان داشته است: آیا وضعیت بهتر شده است؟ دموکراسی که همه چیز به خاطر آن آغاز شد کجا است؟

وی در ادامه گفته که «متاسفانه اوکراین نیز محکوم به همین سرنوشت است، زیرا وقتی به حامی تکیه می‌کنید، غافل هستید که حامی فقط به فکر خودش است، نه به شما، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به نحوی منافع مردم شما در نظر گرفته شود».

وزیر خارجه روسیه تاکید کرده که موضع و حمایت امریکا نسبت به اوکراین از «تا زمانی که مجبور باشد به تازمانی که ممکن باشد»، تغییر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا