آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهم

رویترز: طا-لبان با دست یافتن به طرح امریکا هزاران دوربین امنیتی در ولایات نصب می‌کنند

خبرگزاری دید: رویترز در گزارشی گفته که طا-لبان به طرحی برای نصب هزاران دوربین امنیتی در شهرهای افغانستان دست یافته‌اند که از سوی امریکا برای دولت پیشین تهیه شده بود.

رویترز در گزارشی که امروز دوشنبه (۳ میزان) منتشر کرده، گفته: عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله گفته است که نصب هزاران دوربین مداربسته در کابل و سایر شهرهای کشور، بخشی از استراتژی جدید امنیتی است که اجرای کامل آن چهار سال را در بر می‌گیرد.

سخنگوی وزارت داخله‌ گفته است که آنان در حال حاضر روی نقشه‌ی امنیتی کابل کار می‌کنند که زمان زیادی را در بر می‌گیرد.

او افزوده که آنان در حال حاضر دو نقشه‌ی امنیتی در اختیار دارند که توسط ایالات متحده امریکا برای دولت پیشین و یکی دیگر توسط ترکیه تهیه شده است.

سخنگوی وزارت داخله‌ در مورد این‌که دولت ترکیه چه زمانی برای افغانستان نقشه‌ امنیتی تهیه کرده جزئیاتی ارائه نکرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا به رویترز گفته است که آنان با طا-لبان همکاری نمی‌کنند و به این گروه واضح ساخته‌اند که جلوگیری از تبدیل‌شدن افغانستان به پایگاه امن تروریستان، مسئولیت خودشان است.

رویترز در گزارش خود گفته است که یک سخنگوی دولت ترکیه به پرسش آنان در مورد تهیه نقشه‌ امنیتی برای افغانستان پاسخ نداده است.

رویتزر در گزارش خود همچنین گفته است که طا-لبان برای اجرای طرح امنیتی خود با شرکت چینی هواوی مشوره کرده است.

وزارت داخله‌ در اوایل ماه گذشته‌ خورشیدی اعلام کرد که ۶۲ هزار دوربین امنیتی در شهر کابل نصب کرده‌اند و تلاش دارند در سایر شهرهای کشور نیز چنین دوربین‌هایی نصب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا