آخرین اخباراجتماعاسلایدشواقتصاد و توسعه

ریاض میزبان گفت‌وگوهای راهبردی شورای همکاری با روسیه، هند و برزیل

خبرگزاری دید: ریاض، پایتخت عربستان سعودی خود را برای میزبانی گفت‌وگوهای راهبردی کشورهای شورای همکاری با روسیه، هند و برازیل در روز دوشنبه آماده می‌کند.

به گزارش الشرق الاوسط، وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری روز دوشنبه در مقر دبیرخانه عمومی این شورا در ریاض پایتخت عربستان، یکصد و شصت و یکمین اجلاس شورای وزیران را برگزار می‌کنند و افزون بر آن به طور مجزا دیدارهایی با وزیران خارجه کشورهای روسیه، هند و برزیل خواهند داشت.

این در حالی است که جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری، ماه گذشته اعلام کرد دستور صد و شصت و یکمین جلسه وزرای این شورا شامل بررسی مسائل مربوط به روند اقدامات مشترک این کشورها و تعدادی از پرونده‌های مربوط به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

وی افزود: کشورهای شورای همکاری قرار است همچنین چندین نشست مشترک با تعدادی از کشورها در خصوص همکاری‌ها و هماهنگی‌های مشترک بین آنها و دیدگاه‌هایشان در خصوص اوضاع منطقه‌ای و بین المللی، برگزار کنند.

این منبع خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود وزرای خارجه شورای همکاری به همراه سرگئی لاوروف همتای روس خود، هفتمین نشست مشترک وزیران را برای گفت‌وگوهای راهبردی بین این شورا و روسیه برگزار کنند.

گفتنی است روسیه و شورای همکاری در دیدار قبلی خود در سال گذشته در مسکو، پایتخت این کشور بر تلاش‌های هماهنگ برای دستیابی به صلح، امنیت، ثبات و رفاه در سراسر جهان با احترام به حاکمیت کشورها، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی آنها تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا