آخرین اخباراسلایدشوافغانستانتحلیلحکومتسیاست

زلمی رسول خسته از سیاست؛ سفارت را به چه کسی واگذار کند؟

خبرگزاری دید: زلمی رسول، سفیر افغانستان در لندن می‌گوید که من اینجا گیر مانده‌ام؛ در واقع، می‌خواهم آزاد شوم، اما سفارت را به چه کسی واگذار کنم؟

زلمی رسول، سفیر پیشین افغانستان در انگلیس، گفته است که تصمیم اخیر وزارت خارجه تأثیری بر سفارت نخواهد داشت، زیرا آن‌ها عمدتاً خدمات مربوط به اسناد را برای ۲۵۰ هزار شهروند افغانستان در این کشور، ارایه می‌دهند.

این درحالی است که در ۳۰ جولای، وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که دیگر خدمات کنسولی ارایه‌شده از سوی سفارت‌هایی که تحت نظر این وزارت نباشند، پذیرفته نخواهد شد.
مسئله سفارتخانه‌ها پس از سقوط دولت جمهوری اسلامی افغانستان به یکی از مسائلی جنجال برانگیز در دوره حاکمیت طالبان تبدیل شده است. اکثر سفارتخانه در سطح جهان بدون داشتن عقبه حکومت مرکزی تا فعلاً فعالیت نیم بندی داشته و امور طالبان را قابل شنود نمی دانند. طالبان اما پس از حاکمیت خود بر افغانستان اولین تلاشهای خود را برای معرفی سفیران به سفارتخانه های دور و نزدیک به رغم عدم به رسمیت شناخته شدن حکومت شان متمرکز ساختند اما با مقاومت های سفیران و مخالفت های خارجی مواجه شدند.

اخیرا این گروه پس از آنکه از مجاری رسمی نتوانستند سفارت خانه‌های افغانستان را به تصرف در بیاورند اعلام کردند که هرنوع خدمات ارائه شده از سوی سفارت خانه‌های فعال در اروپا برای این گروه قابل قبول نیست.
پس از یک هفته از اعلامیه طالبان اینک صدای عجیبی از زیر پرچم سه رنگ بر افراشته بر سفارت افغانستان در لندن شنیده میشود!
«سفارت افغانستان را به کی بسپارم!؟» گویا آقای زلمی رسول سفیر افغانستان پس از اعلامیه طالبان از خواب بیدار شده و نام سفارت خود را در اعلامیه فوق ندیده است و حالا می خواهد به طالبان بگوید سفارت را از وی بگیرد که نیاز به استراحت دارد!!؟

آقای زلمی رسول از کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ تحت حمایت اقای کرزی یکی از حامیان اصلی طالبان در نظام جمهوری بود که پس از ناکامی در انتخابات به حیث سفیر در لندن گماشته شده است.

آرین – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا