آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاستگزارش

سازمان ملل جنایات اسرائیل و پاکستان را نادیده می‌گیرد

خبرگزاری دید: برخی از شهروندان افغانستان در کابل، در واکنش به تصمیم‌های ضد مهاجرتی پاکستان و حملات خونین رژیم اسراییل در غزه، می‌گویند که سازمان ملل علیه جنایات اسراییل و پاکستان سکوت کرده است.

محمد حسین فدایی عالم دین در این مراسم گفت که هجرت و مهاجرت کردن در اسلام وجود دارد و پیامبر اسلام نیز مهاجرت کرده بود ولی کشورهای که میزبان مهاجران هستند باید رسالت دینی و انسانی شان را ادا کنند.

آقای فدایی گفت که ما از مهاجران افغانستان که در پاکستان از سوی نیروهای پاکستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته حمایت می‌کنیم و برای شان می‌گوییم که شما تنها نيستيد.

وی گفت که حقوق بشر تنها برای کشورهای غی اسلامی معنی دارد اگر بر یک کشور اسلامی تعرض شود و جنایت صورت بگیرد سازمان ملل که مدعی حقوق بشر است سکوت می‌کند و چشم و گوشش را بسته می‌بندد.

فدایی افزود: مردم افغانستان باید به هر شکل که ممکن است از ملت فلسطین حمایت کنند اگر نمی‌توانند جهاد کنند باید برای پیروزی شان دعا کنند.

از سویی هم، عطا‌الله صادق شاه آقاسی در این مراسم گفت، مشکلاتی که امروز در کشورهای اسلامی وجود دارد جنایت است ولی سازمان ملل و کشورهای غربی سکوت کرده‌اند.

آقای آقاسی از  پاکستان خواست که رفتار و رویکردش را با مهاجران تعییر دهد و بر اساس اصول اسلامی و حقوق انسانی با آنها برخورد کند.

وی مشکلات افغانستان را به کنفرانس بن نسبت داد و گفت که کنفرانس بن افغانستان را به اقوام تقسیم کرد و کسانی که دزد و خیانت کار بودند و در بین مردم جای نداشتند روی کار آوردند. کنفرانس بن یک روز تاریک در تاریخ افغانستان است که پیامدهای سیاه آن تا امروز ادامه دارد.

آقاسی از مردم خواست که در کنار امارت اسلامی باشند و از نظام اسلامی حمایت کنند و برای ابادی و صلح در افغانستان تلاش کنند.

رییس اجماع ملی صلح و استقلال افغانستان گفت که اخراج مهاجران از پاکستان و آزار و اذیت شان جنایت است و ملت افغانستان آن را تقبیح می‌کند‌. وی از  از کشورهای ایران و پاکستان خواست که بر اساس اصول اسلامی و حقوق انسانی حقوق مهاجران را تامین کند.

این در حالی است که از چند روز به این سو جنگ میان رژیم اسراییل و مقاومت فلسطینی جریان دارد که هزاران تن از مردم ملکی فلسطینی در این جنگ قربانی شده است. شماری از کشورها با انتقاد از رویکرد سازمان ملل می‌گویند که سازمان ملل در برابر جنایات اسراییل و پاکستان سکوت کرده است.

نویسنده

رسول شهزاد: کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا