آخرین اخبارجهانسیاست

سناتور امریکایی: احتمالاً بار دیگر از خاک افغانستان بر امریکا و شرکای آن حمله می‌شود

خبرگزاری دید: لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه امریکایی گفته است که احتمال حمله دیگری از خاک افغانستان بر ایالات متحده و شرکای آن می‌رود.


لیندسی گراهام سناتور ارشد حزب جمهوریخواه روز گذشته گفت که احتمال یک حملهٔ دیگر بر خاک امریکا و متحدین این کشور که منشای آن افغانستان باشد، وجود دارد.
گراهام با اشاره با خروج شتابزده نیروهای ایتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده از افغانستان گفت که حمله احتمالی دیگری به امریکا و متحدین آن به دلیلی عملکرد عجولانه جو بایدن از افغانستان است.
او افزود: ما هیچ جنگی را پایان نداده‌ایم‌. جنگ جدیدی را آغاز کردیم.
گراهام گفته است: قبل از اینکه تروریزم از افغانستان به امریکا مهاجرت کند، فقط به زمان نیاز است و مسیر احتمالی آن سرحد شکستهٔ جنوبی [مکسیکو] است.
این سناتور ارشد ایالات متحده همچنین بیان داشته است که همین لحظه که صحبت می‌کند کمپ‌های القاعده در افغانستان در حال ظهور است…تاریخ تکرار می شود و این همه قابل جلوگیری بود.
به گفته وی، بر خلاف مشوره سالم نظامیان ایالات متحده این بایدن بود که تصمیم خروج از افغانستان را گرفت. شرایطی برای خروج ما [از افغانستان] وجود داشت. طا-لبان آن شرایط را رعایت نکردند. این یک تصمیم سیاسی بایدن بود.
این عضو ارشد کانگرس ایالات متحده افزود که طا-لبان، القاعده و شاخه خراسان داعش با هم یک وجه مشترک دارند.
این سناتور امریکایی افزوده است: داعش بر ضد القاعده می‌جنگد و القاعده با طا-لبان همسو است. وجه مشترک میان این سه گروه چه است؟‌ آنان اسلامگرایان رادیکال اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا