آخرین اخبارافغانستانسیاست

سناتور امریکایی با پناهندگی‌دادن به ترجمان‌های افغانستانی مخالفت کرد

رند پال سناتور امریکایی از کانگرس کشورش خواست تا جلو پناه دادن به ترجمان‌های افغانستانی را که با زبان انگلیسی بلدیت دارند، بگیرد.
پال، یکشنبه (۳۰ ثور) در مصاحبه‌ای در نیویارک گفت:« ما نزدیک به ۶۰هزار تن را از افغانستان پذیرفته‌ا‌یم، باور من این است که اگر آنان انگلیسی می‌دانند و ما را به عنوان مترجمان یاری رسانیده‌اند، باید در کشورشان بمانند، پی‌افگنان جدید باشند و افکار و نظریات غربی را به کشورشان بیاورند.»
او افزوده‌ است:‌« به جای آن، ما همه آن‌ها را اینجا (امریکا) آوردیم. ما ۶۵هزار تن را از عراق آوردیم. اکنون شماری از آنان در شهر خود من آمده‌اند و بدبختانه به افراطیت و جهادی‌گری گرفتار شده‌اند. آنان قصد دارند موشک استینگر بگیرند و نقشه حمله به امریکا را بکشند.»
ایالات متحده امریکا تا کنون هزارها ویزای ویژه اقامت را به ترجمان‌ها و آن شمار از افغانستانی‌هایی که با نیروهای امریکایی در افغانستان همکار بوده‌اند صادر کرده است.
برنامه ویزا ویژه مهاجرت به ایالات متحده برای افغان‌ها در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد و سالانه بیشتر از یک‌هزار تن از این طریق به امریکا رفتند. این برنامه سال گذشته به سبب «کمبود ویزا» لغو شد و سفارت امریکا در کابل اعلام کرد که درباره از سر گرفتن آن کانگرس تصمیم می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا