آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثتبصرهجنگجهانحقوق بشرزنانکودکانمنطقه

شرم بر اسرائیل

مترجم: سید طاهر مجاب – خبرگزاری دید

خبرگزاری دید: غزه در حال حاضر خاکروبه‌ای‌ست که قتل عام و نسل‌کشی منطقی‌ترین اصطلاحات برای توصیف این بی‌عاطفگی است. جهان باید تصاویر هولناک غزه را ببیند، جایی که کودکان و زنان در حوضچه‌های خون غوطه‌ور هستند و چیزی جز تجاوز اسرائیل سلطه‌گری ندارد.

شرم بر اسرائیل

مطمئن نیستم “بی‌شرم” کلمه‌ای درستی برای توصیف عمل اسرائیل است یا خیر. کشتن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی پناه گرفته در یک مکتب در غزه معادل جنایت علیه بشریت است که توسط متحدان حکومت یهود، به‌ویژه ایالات متحده و اروپا انجام شده است، زیرا آن‌ها همچنان این موضوع را نادیده می‌گیرند.

جهان اسلام نیز به همان اندازه مذموم است زیرا فقط بیانیه صادر می‌کند و برای اقدام عملی آستین بالا نمی‌زند. اگرچه باید دید که این بمباران بر منطقه‌ای که در نوسانات فرو می‌نشیند، چه تاثیری خواهد داشت. با این وجود، این امر به طور حتم منجر به افزایش افراط‌گرایی می‌شود و خاورمیانه را چند قدم دیگر به یک رویارویی مرگبار نزدیک می‌کند.
اسرائیل تا به امروز جسارت حمله به بیش از ۱۴ مکتب را داشته و تعداد نامعلوم کشته و زخمی برجای گذاشته که اتفاقاً تعداد کل تلفات را از ۷ اکتوبر به اینسو، به بیش از ۴۰هزار نفر می‌رساند. بار دیگر ترفند تل آویو این است که این مکتب، مرکز اسکان مبارزان حماس بوده است، ادعایی که شبه‌نظامیان آن را رد کرده‌اند. اما اگر برای لحظه‌ای حتی این طور هم باشد، آیا حقوق بین‌الملل اجازه چنین بربریتی را می‌دهد که در آن بیش از ۶ هزار نفر هر روز جان خود را از افراطیت رژیم صهیونیستی نجات دهند؟ غزه در حال حاضر خاکروبه‌ای‌ست که قتل عام و نسل‌کشی منطقی‌ترین اصطلاحات برای توصیف این بی‌عاطفگی است. جهان باید تصاویر هولناک غزه را ببیند، جایی که کودکان و زنان در حوضچه‌های خون غوطه‌ور هستند و چیزی جز تجاوز اسرائیل سلطه‌گری ندارد.
خب، بعد چه؟ طبق معمول، کشورهای آگاه بشری، از جمله پاکستان و همسایگان نزدیک فلسطین، محکوم می‌کنند. آیا این موضوع در درازمدت اهمیت خواهد داشت؟ آژانس‌های امدادی قبلاً علامت درخواست فوری کمک و خطر را در مورد وضعیت در حال تحولی که در آن بیش از یک میلیون نفر در محاصره و در آستانه انقراض هستند، نشان داده‌اند، که اگر با بمباران هوایی نمی‌میرند، قطعاً گرسنگی و کمبود دارو جان آن‌ها را خواهد گرفت. طنز تلخ ماجرا این‌جاست که شنونده‌ای نیست. تنش‌های رو‌به رشد در قالب دوئل ایران و اسرائیل نیز به معنای واقعی کلمه بر وضعیت اسفناک فلسطینی‌ها سایه انداخته است.

منبع: اکسپرس تریبون – Express Tribune

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا