آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

شورای امنیت خواستار لغو قانون “امر به معروف” در افغانستان شد

خبرگزاری دید: ۱۲ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه مشترک خواستار لغو قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست شدند.

اکوادور، فرانسه، گویان، مالت، موزامبیک، جمهوری کوریا، سیرالئون، اسلوونی، سوییس، بریتانیا، امریکا و جاپان در بیانیه مشترک با ابراز نگرانی عمیق در مورد قانون جدید طا-لبان، ادامه تبعیض جنسیتی و سرکوب زنان و دختران را در افغانستان به شدت محکوم کردند.
در بیانیه آمده است: این امر نگرانی‌های جدی بیشتری را در میان همه شهروندان افغانستان ایجاد می‌کند زیرا بر بسیاری از جنبه‌های زندگی آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.
شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به قطع‌نامه ۲۶۸۱ افزود: ما بار دیگر از طالبان می‌خواهیم فورا تمام سیاست‌ها و رویکردهایی را که بهره‌مندی زنان و دختران از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را محدود می‌کند، لغو کنند.
اعضای این شورا با تاکید بر برخورداری دختران و زنان از حقوق برابر تصریح کردند: این پیش‌نیاز یک افغانستان باثبات، صلح‌آمیز و مرفه است.
بیانیه در ادامه از همه کشورها و سازمان‌ها خواست با استفاده از نفوذشان، مطابق با منشور ملل متحد، بر لغو فوری این سیاست‌ها و شیوه‌ها تاکقد و کار کنند.
همچنین بیانیه افزوده است: ما می‌خواهیم تأکید کنیم که این اقدامات طالبان تنها تلاش‌های جامعه بین‌المللی را برای تعامل با آن‌ها تضعیف می‌کند.
این شورا ممنوعیت طالبان از ورود ریچارد بنیت گزارش‌گر ویژه سازمان ملل به افغانستان را نگران‌کننده خوانده و گفته که او باید بتواند به طور کامل ماموریت خود را انجام دهد.
بر بنیاد بیانیه مشترک ۱۲ کشور عضو شورای امنیت، زنان و دختران افغانستان روز به روز فرصت‌ها و امید به آینده را از دست می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا