آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات: با سلطه طا-لبان استقلال کشور زیر سوال رفته است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت ۲۸ اسد سالروز استقلال کشور از بریتانیا، می‌گوید که با سلطه طا-لبان عملاً استقلال از دست رفته و امور به واسطه «بیگانه‌ها» مدیریت می‌شود.

شورای مقاومت ملی برای نجات روز شنبه(۲۸ اسد) با نشر بیانیه‌ای در پیوند به سالروز استقلال کشور مواضع خود را بیان کرده است.

در بخشی از این بیانیه نوشته شده: «سالروز استرداد استقلال کشور امسال زمانی فرارسیده است که با حاکمیت یک گروه افراطی و دست پرورده بیگانه‌ها، بار دیگر آزادی ما زیر سوال رفته و عملاً بخش بزرگی از امور به واسطه بیگانه‌ها مدیریت رهبری می‌شوند».

شورای مقاومت ملی برای نجات در بیانیه‌اش به دو دهه نظام جمهوری اشاره کرده و افزوده که در این دوره هرچند مشکلاتی بود اما دستاوردهایی نیز به دست آمد.

به گفته این شورا، پس از ۲۴ اسد ۱۴۰۰ خورشیدی افغانستان بار دیگر تحت سلطه «مثلث تروریزم» قرار گرفته است.

این شورا هشدار داده که «مداخلات» برخی کشورهای منطقه و جهان در امور داخلی افغانستان خطای بزرگ بوده و منافی استقلال و آزادی افغانستان است.

با این حال، بیانیه شورای مقاومت ملی برای نجات تاکید کرده که برای رسیدن به آزادی و حقوق بشر و حفاظت از ارزش‌های انسانی و حاکمیت قانون همواره تلاش و مبارزه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا