آخرین اخباراسلایدشوجهان

فاطمه پیمان؛ به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم

خبرگزاری دید: فاطمه پیمان؛ سناتور افغان تبار استرالیایی که چندی قبل به دلیل حمایت از فلسطین عضویتش در حزب حاکم به حالت تعلیق در آمد، ضمن استعفاء از این حزب تاکید کرده است که به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

خانم پیمان، سناتور افغان‌تبار استرالیایی پس از آن که در مصاحبه‌ای قول داد برای حمایت از کشور فلسطین به تلاش در صحن پارلمان ادامه می‌دهد، برای مدت نامعلومی از گروه حزب کارگر تعلیق شد و در پی آن استعفا داد.

وی چند روز پس از آنکه خلاف سیاست حزب خود یعنی حزب حاکم کارگر، از طرحی برای تشکیل کشور فلسطینی حمایت کرد، از مقام خود استعفا داده است.

این سناتور مسلمان ۲۹ ساله که همراه با اعضای خانواده‌اش در سال ۱۹۹۶ به استرالیا پناهنده شده بود، با تأکید بر ادامه حمایت از فلسطین تصریح کرد: برخلاف همکارانم، من می‌دانم مورد بی‌عدالتی قرار گرفتن چه احساسی دارد. خانواده من از یک کشور جنگ‌زده فرار نکردند تا به عنوان پناهنده به اینجا بیایند و وقتی می‌بینم جنایات بر مردم بی‌گناه اعمال می‌شود، سکوت کنم.

دولت استرالیا رسما طرفدار راه حل دو کشوری است اما بعد از آن که در افزودن شرطی که شناسایی رسمی فلسطین را بخشی از روند صلح می‌داند، ناکام ماند، از طرح تشکیل کشور فلسطینی حمایت نکرد.

پیمان گفت که پس از اعلام حمایت از طرح تشکیل کشور فلسطینی «تهدید به مرگ و ایمیل‌هایی شدیداللحن» از سوی برخی مردم دریافت کرده است.

این سناتور پس از اعلام استعفای خود به خبرنگاران در کانبرا گفت: «با قلبی سنگین اما وجدانی پاک، استعفای خود را از حزب کارگر استرالیا اعلام می‌کنم. من به نخست وزیر اطلاع داده‌ام که فورا به عنوان نماینده کراس‌بنچ وسترن استرالیا در پارلمان حضور پیدا می‌کنم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا