آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانخبر های مهمزنانکودکانمنطقه

متعلمین یک‌مدرسه دینی دخترانه در بامیان مسموم شدند

منابع محلی به خبرگزاری دید، می‌گویند که متعلمین یک مدرسه دخترانه در ولسوالی یکاولنگ‌ نمبر یک‌ به گونه مرموز مسموم شده است.


یک‌منبع از شفاخانه ولسوالی یکاولنگ که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری دید، گفت که این رویداد روز سه شنبه (۱ جوزا) رخ داده است.
این منبع تایید کرد که این مدرسه در منطقه کته قلعه سر قول موقعیت دارد و بیش از صد نفر شاگرد دارد.
وی افزود که پیش از ظهر روز گذشته مردم محل به شفاخانه تماس گرفتند و ما فوراً با امبولانس به ساحه رفتیم و شاگردان را به شفاخانه آوردیم. حدود ۴۰ نفر مسموم شده بود و وضعیت چند نفر شان وخیم بود که به شفاخانه مرکز ولایت بامیان منتقل شده است.
همچنان خانواده یکی از دختران به خبرگزاری دید، گفت‌ که صبح روز گذشته وقتی دختران به مدرسه رفتند به گونه عجیب دچار سردرد و بی‌هوشی شدند که ما فوراً آنها را به کلینیک ساحوی سرقول انتقال دادیم ولی چون وضعیت شان خوب نبود به مرکز ولسوالی آوردیم.
او می‌گوید که خواهرش یک بار از شفاخانه رخصت شده بود و خانه رفته بود وقتی به خانه رسیده دوباره از هوش رفته و فعلا هم در شفاخانه بی‌هوش است.
آصف باشنده روستای منار در صحبت به خبرنگار دید گفت که وضعیت دختران این مدرسه وخیم بود ولی در حال حاضر وضعیت برخی از دختران بهبود پیدا کرده ولی هنوز بعضی از دختران بی‌هوش هستند و شمار دیگر شان بعد از مرخصی از شفاخانه دوباره بی‌هوش شدند.
گفته می‌شود این مدرسه یکی از مراکز بزرگ دینی برای زنان و دختران در ولسوالی یکاولنگ است و تحت حمایت یکی از مراجع تقلید قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا