آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

متقی در دیدار با دیپلمات‌های خارجی خواستار تعامل کشورها با افغانستان شد

خبرگزاری دید: امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با سفیران و مسئولان نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها در کابل خواستار تعامل کشورها با کابل شده و بار دیگر تاکید کرده که تعیین نماینده جدید ملل متحد برای افغانستان ضروری نیست.

آقای متقی با دیپلمات‌های روسیه، چین، ایران، پاکستان، ازبیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، هند، ترکیه و اندونیزیا دیدار کرده است.

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه از زبان آقای متقی در ایکس نوشته است که در موجودیت یوناما و یک حکومت مرکزی مستقل در افغانستان، نیازی به تعیین نماینده ویژه در کشور وجود ندارد.

امیرخان متقی از شرکت‌ کننده‌ها در این دیدار خواسته است تا پیام «ابتکار منطقه‌محور امارت اسلامی» را به کشورهای شان برسانند تا از فرصت‌های تازه در منطقه به نفع افغانستان و کشورهای منطقه استفاده شود.

سرپرست وزیر امور خارجه وضعیت روابط دیپلماتیک افغانستان با کشورهای منطقه را قابل توجه دانست و تأکید کرد که کشورهای منطقه باید برای افزایش و تداوم تعامل مثبت با افغانستان، مشورت‌های منطقه‌ای انجام دهند.

متقی از شرکت‌کنندگان خواست تا بر اساس روایتی منطقه‌محور از فرصت‌های ایجادشده در افغانستان استفاده کرده و مدیریت تهدیدات بالقوه را همآهنگ کنند.

وزیر امور خارجه بر تعامل مثبت با کشورهای منطقه و جهان تأکید کرد و مجدداً تکرار کرد که با حضور یوناما و موجودیت حکومتی مرکزی مستقل در افغانستان، نیازی برای تعیین نمایندگان ویژهٔ جدید نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا