آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثایرانحکومتخبر های مهم

نماینده مجلس‌ایران: مرزبانان طا-لبان و پاکستان با جندالله همکارند

خبرگزاری دید: یعقوب رضازاده، نماینده مجلس نمایندگان ایران، مرزبانان طا-لبان و پاکستان را به همکاری با گروه تروریستی جندالله ( جندالشیطان) متهم کرد. وی مدعی شده است که؛ نیروهای طا-لبان و پاکستان نه در تنها در تأمین امنیت مرزهایشان ضعیف اند بلکه در برخی موارد با گروه جندالله نیز همکاری می کنند.

یعقوب رضازاده دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران امروز پنچشنبه ( ۲۳ حمل) به رسانه های داخلی ایران گفته است: ایران حدود دو هزار و صد کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان دارد، اما هر دو کشور «اشراف لازم و کافی بر امنیت مرزهای شان با کشورمان ندارند.» وی افزود: مسئولیت سنگین تأمین امنیت مرزهای شرقی ایران با افغانستان و پاکستان تنها بر دوش نیروهای مرزبانی ایران افتاده است و در این راستا طا-لبان و دولت اسلام آباد احساس مسئولیت نمی‌کنند.

نماینده مجلس نمایندگان ایران تدکید می کند که همکاری نیروهای مرزی طا-لبان و پاکستان با جندالله، موجب نفوذ این گروه به خاک ایران می‌شود.

وی می افزاید که هر چند از نفوذ این گروه تروریستی جلوگیری به عمل می آید اما در حملات اخیر تروریستی این گروه تعدادی از نیروهای امنیتی دولت ایران جان باختند.

گروه جندالله از سوی ایران و امریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته می شود. رهبر معروف این گروه تروریستی عبدالمالک ریگی بود که توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر و اعدام شد. این گروه حملات تروریستی متعددی را در کشور ایران انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا