آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

واکنش‌های داخلی به حمله تروریستی خونین غرب کابل

خبرگزاری دید: حمله خونین تروریستی صبح روز جمعه در غرب کابل که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، واکنش‌های ملی را برانگیخت. مسئولیت این حمله را تاکنون گروه یا فردی به دوش نگرفته است.

حمله خونین تروریستی صبح روز جمعه (۸ میزان) بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل که در اثر آن دست کم نزدیک به ۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر کشته و زخمی شدند، واکنش‌های گسترده ملی را برانگیخته است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان با نشر توییتی، حمله خونین تروریستی بر مرکز آموزشی کاج را یک «وحشت بزرگ» خوانده و افزوده که این حمله از سوی «امارت اسلامی افغانستان» شدیداً محکوم می‌شود.

مجاهد در این توییت ضمن ابراز غمشریکی با خانواده قربانیان این انفجار خونین، تاکید کرده که برای پیدا کردن عاملان این حمله و مجازات آن‌ها اقدامات جدی روی دست گرفته شده است.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز با نشر اعلامیه‌ای، در واکنش به این حمله خونین گفته که آن را به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

اعلامیه: حامد کرزی این جنایت ضد بشری را دسیسهٔ آشکار دشمنان ترقی و تعالی کشور و بیانگر هراس آنان از عزم راسخ جوانان عزیز ما برای آبادی و آیندهٔ روشن افغانستان دانست و افزود: «چنانچه در گذشته نیز خاطر نشان ساخته‌ام، یگانه راه نجات کشور از دسایس بیگانه‌گان برخورد و ایستادگی آگاهانه با آن و تقویت هر چه بیشتر اتحاد و اتفاق ملی است. همچنان یکبار دیگر برای خاتمه بخشیدن به مصائب و درد و رنج مردم افغانستان و کوتاه ساختن دستان بیگانه از کشور بر آغاز هر چه زودتر گفتمان ملی تاکید می‌نمایم».

رییس جمهور پیشین مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده‌های قربانیان این واقعه المناک ابراز داشته، از بارگاه خداوند لایزال برای شهداء بهشت برین و برای زخمیان شفاء عاجل استدعا کرد.

از سویی هم، داکتر عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای عالی صلح دولت جمهوری در پیامی نسبت به این حمله واکنش نشان داده است.

عبدالله نوشته: با تأسف عمیق اطلاع یافتیم که در مرکز آموزشی «کاج » در منطقه دشت برچی کابل که دانش‌آموزان برای سپری کردن «امتحان آزمایشی» کانکور جمع شده بودند، انفجار رُخ داد و در نتیجه شماری از شاگردان بی‌گناه شهید و تعدادی زخمی شدند.

او افزوده: حمله تروریستی امروز را با شدید‌ترین الفاظ تقبیح نموده و این کشتار قساوت بار را کار دشمنان صلح و پیشرفت کشور می‌دانیم.

حمله خونین تروریستی صبح روز جمعه (۸ میزان) بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، دست کم نزدیک به ۱۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت. مسئولیت این حمله را تاکنون فرد یا گروهی به دوش نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا