آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر دفاع روسیه: تهدیدها علیه منطقه از داخل افغانستان در حال ظهور است

خبرگزاری دید: وزیر دفاع روسیه می‌گوید که غرب تعاملات خود را با گروه‌های مسلح در افغانستان افزایش داده است که تهدیدی علیه منطقه است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو گفته است که غرب تعاملات خود را با گروه‌های مسلح در افغانستان افزایش داده و یک تهدید امنیتی بزرگی از داخل افغانستان در حال ظهور است.

شویگو: اکنون یک تهدید امنیتی بزرگ علیه کشورهای آسیای مرکزی در افغانستان در حال ظهور است، جایی که سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال افزایش نفوذ هستند و کشورهای غربی فعالانه‌تر با گروه‌های مسلح مستقر به غیر از گروه قومی غالب پشتون در این کشور کار می‌کنند.

وی افزوده است: امنیت متحدان روسیه [سازمان پیمان امنیت جمعی] در آسیای مرکزی یک اولویت کلیدی برای نهادهای دفاعی روسیه است. امروز چالش‌ها و تهدیدهای اصلی برای منطقه از داخل افغانستان بیرون می‌آیند که شاهد رشد نفوذ سازمان‌های تروریستی بین‌المللی پس از [فروپاشی] دولت تحت حمایت چند دهه‌ای ایالات متحده هستیم.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرده که کشورهای غربی در حال افزایش تعاملات خود با گروه‌های مسلح مختلف قومیتی غیر پشتون هستند.

به گفته وی، هدف اقدامات غرب روشن است. از یک سو، یک کانون درگیری در مناطق مرزی شرکای ما ایجاد می‌شود در حالی که از سوی دیگر، کمک نظامی برای خنثی کردن درگیری ارایه می‌شود.

وی می‌افزاید که در این اقدامات منافع مردم ملکی و ثبات مقامات دولتی به درستی در نظر گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا