آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانتبصرهحقوق بشرزندگی

پاپ: برای پایان یافتن خشونت و تبعیض در افغانستان دعا کنید

خبرگزاری دید: پاپ فرانسیس در دیدار با انجمن جامعه افغانستان در ایتالیا، خشونت و تبعیض بر اساس مذهب را محکوم کرده و از مردم خواسته تا برای پایان یافتن تبعیض در افغانستان و پاکستان، به‌ویژه تبعیض علیه زنان، دعا کنند.

به نقل از ان‌سی‌آر، پاپ روز گذشته(۱۷ اسد) در دیدار با نماینده انجمن جامعه افغانستان در ایتالیا ملاقات کرد.
پاپ به آن‌ها گفته که افغانستان و پاکستان “از مردمان مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام به فرهنگ، سنت‌ها و شیوه زندگی منحصر به فرد خود افتخار می‌کنند.”
وی گفته است: متأسفانه برخی افراد به جای حفاظت از ویژگی‌ها و حقوق هر گروه از تنوع به عنوان دلیلی برای تبعیض و طرد آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اگر نگوییم آزار و اذیت آشکار.
پاپ: عامل مذهبی به دلیل ماهیتش باید به کاهش شدت تضادها و ایجاد فضایی برای اعطای حقوق شهروندی کامل به صورت برابر و بدون تبعیض کمک کند. اما اغلب اوقات دین دست‌کاری و ابزار می‌شود و در نهایت برای اهداف مخالف استفاده می‌شود.
او بیان داشته است: در چنین مواردی، مذهب به عاملی برای تقابل و نفرت تبدیل می‌شود که می‌تواند منجر به اعمال خشونت‌آمیز شود.
پاپ فرانسیس تصریح کرده است: نمی‌توان نام خدا را برای تحقیر، نفرت و خشونت نسبت به دیگران به کار برد.
وی دعا کرده است: خداوند متعال رهبران و مردمان دولت را در ساختن جامعه‌ای که در آن به همه، شهروندی کامل با حقوق مساوی اعطا می‌شود، یاری دهد؛ جایی که همه بتوانند طبق آداب و رسوم و فرهنگ خود در چارچوبی زندگی کنند که حقوق همگان را در نظر گرفته شده باشد، بدون سوء‌استفاده از قدرت یا تبعیض.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا