آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان:

پذیرش سفیر طا-لبان توسط چین تعامل خوش باورانه است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به پذیرش اعتماد نامه سفیر«امارت اسلامی» توسط رییس جمهور چین در بیانیه‌ای «این اقدام را رویکرد غیر دیپلوماتیک، تعامل خوش‌باورانه و نفی اصول دولت‌داری قانون‌مند» خواند.

روز گذشته (۱۰ دلو) رییس جمهور چین اعتماد نامه بلال کریمی نماینده و سفیر طا-لبان را برای آن کشور پذیرفت که این اقدام پکن/بیجنگ واکنش‌های تندی را برانگیخت.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که این اقدام را رویکرد غیر دیپلماتیک، تعامل خوش‌باورانه و نفی اصول دولت‌داری قانون‌مند می‌پندارد، از هرگونه پیامد این اقدام نسبت به آینده افغانستان و مناسبات دو کشور نگرانی خویش را ابراز می‌دارد.

در این بیانیه آمده است: «کشور چین در همسایگی افغانستان درحالی به این اقدام نامتعارف دیپلماتیک متوسل شده است که سرنوشت افغانستان و مردم آن در گرو تسلط جابرانه‌ یک گروه خودکامه، جنایت‌کار و حامی تروریزم است».

این شورا در بیانیه‌اش افزوده: «در حالی‌که این اقدام کشور چین را خلاف اراده، مطالبه و منافع مردم افغانستان می‌شمارد، از کشورهای جهان و سازمان ملل متحد تقاضا می‌نماید که در فقدان نظام و حاکمیت مشروع در افغانستان، از پذیرش نمایندگان گروه طالبان در سطوح مختلف بویژه امور دپیلوماتیک تا تشکیل دولت مشروع که از مجرای قانون شکل گیرد، خود داری کنند و بجای این‌گونه تعاملات خوش‌باورانه به روند تشکیل دولت مشروع از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی که منتج به تغییر وضعیت کنونی و بازگشت مردم‌سالاری گردد، کمک نمایند».

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا