آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پس از مسکو و دوشنبه، سومین نشست جریان‌های سیاسی در ویانا برگزار می‌شود

خبرگزاری دید: به دنبال برگزاری دو نشست جریان‌های مخالف حاکمان موجود در مسکو و دوشنبه، قرار است سومین نشست با حضور جریان‌های سیاسی مذکور در ویانا برگزار شود.

گفته می‌شود که این کنفرانس به ميزبانی انستیتوت امور بین‌المللی اتریش برگزار می‌شود و اشتراک‌کنندگان آن جريان‌ها و شخصيت‌هاى مخالف طا-لبان اند.

اشتراک‌کنندگان این نشست قرار است درباره‌ مسائل امنیتی، حقوق‌ بشری و زنان، اجماع میان گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور، بحث و مشورت با کشورهای منطقه و فرامنطقه و ارائه‌ نقشه‌‌ راه برای آینده‌ سیاسی افغانستان تبادل نظر کنند.

شرکت‌کنندگان نشست ویانا، در پایان اجلاس قرار است با شماری از نمایندگان جامعه‌ جهانی و سازمان‌های بین‌المللی دیدار و پیرامون وضعیت افغانستان تبادل نظر خواهند کرد.

تاکنون جزئیاتی درباره‌ اشتراک‌کنندگان این نشست منتشر نشده است.

این در حالی است که اخیراً مسکو، پایتخت روسیه نیز میزبان نشست مخالفان سیاسی حاکمیت موجود بود.

پس از آن نشست امنیتی هرات در تاجیکستان برگزار شد که در آن نیز شمار زیادی از مخالفان سیاسی شرکت و سخنرانی کردند.

در همین حال، ملا یعقوب سرپرست وزیر دفاع روز جمعه (۱۰ قوس) بار دیگر از چهره‌های مخالف خواست که به‌جای برگزاری نشست‌ها و صدور بیانیه‌های به گفته او «پوچ» به افغانستان برگردند.

او که در مراسم فارغ التحصیلی «نیروهای ویژه» صحبت می‌‌کرد، از هیچ کدام از افراد و جریان‌های مخالف نام نبرد و گفت: «کسانی برای تضعیف امنیت کشور به این‌جا و آن‌جا می‌روند، و تبلیغات پوچ می‌کنند، پیام ما به همه آن‌ها این است که به کشورشان برگردند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا