آخرین اخبارافغانستانجهانروند صلحسیاستصلح

پنتاگون: پیش از خروج کامل ممکن شمار نیروها افزایش یابد

سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفته است که قبل از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان ممکن شمار نیروها افزایش یابد. همچنین وی گفته است که ایالات متحده قابلیت‌های ضدتروریزم را برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن برای تروریستان حفظ می‌کند.


به نقل از ویک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز گذشته در کنفرانس خبری گفته است که شمار نیروهای امریکایی پیش از خروج کامل نیروها از افغانستان ممکن افزایش یابد.
وی گفته است: خارج از حیطه احتمال نیست که برای مدت کوتاهی، برخی قابلیت‌ها به افغانستان افزوده شود تا به خروج برنامه‌ریزی‌شده موثر، مصئون، منظم و سنجیدۀ موعد مقررشده رییس‌جمهور کمک کند.
سخنگوی پنتاگون در باره چگونگی، تعداد و زمان آن چیزی نگفته، اما افزوده است: شما ممکن برخی قابلیت‌های محافظت از نیرو را به طور موقت فراهم کنید، فقط برای اطمینان از این که خروج به روش ایمن، منظم و موثر انجام می‌شود.
او با اشاره به روابط امنیتی دوجانبه امریکا و افغانستان گفته است: ما به سمت رابط دوجانبه می‌رویم، یک رابطه نظامی که بیشتر شبیه انواع روابط مان با سایر کشورها است.
جان کربی در ادامه گفته است که ایالات متحده قابلیت‌های ضدتروریزم را برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن برای تروریستان حفظ می‌کند.
وی افزوده است: ما طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها را در دسترس داریم و قرار نیست در مورد جزئیات دقیق حفظ این توانایی‌ها و استفاده از این توانایی‌ها صحبت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا