آخرین اخبارافغانستان

کشته‌شدن ۱۶ هراس‌افکن طالب در ولایت سرپل

مسوولین محلی ولایت سرپل می‌گویند: در نتیجه عملیات«البرز ۱» در این ولایت تاکنون ۱۶ هراس‌افکن کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.
ذبیح‌الله امانی، سخنگوی مقام ولایت سرپل، روز گذشته( شنبه، ۱۹ حمل) در تماس تلفونی با خبرگزاری دید، گفت: در نتیجه عملیات البرز ۱ که به تاریخ ۱۷ حمل، به‌منظور سرکوب مخالفان در مناطق اطراف شهر سرپل آغاز شده‌است، ۱۶ تن از نیروهای طالبان به شمول یک فرمانده خارجی آنان به نام “مستحب” کشته شده و ۲۲ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
وی گفت: تابعیت فرمانده کشته‌شده تاهنوز معلوم نیست.
وی همچنان گفت: در این عملیات ۱ سرباز خیزش مردمی کشته و ۷ سرباز امنیتی دیگر زخمی شده‌اند و همچنان یک عراده تانک نیروهای دولتی حریق شده‌است.
در همین حال، طالبان در سایت خود مدعی شده‌اند که در ولسوالی صیاد ولایت سرپل ۵ پوسته امنیتی را تصرف کرده و ده‌ها سرباز نیروهای امنیتی را کشته و زخمی ساخته‌اند.
برخی رسانه‌ها نیز تعداد پوسته‌های تصرف‌شده را ۸ پوسته گزارش کرده‌اند؛ اما آقای امانی، سخنگوی مقام ولایت سرپل این ادعای طالبان را رد کرده و گفت: تا به حال در خطوط جبهه هیچ تغییر جغرافیایی نیامده و نیروهای دولتی نه منطقه‌ای را از دست داده و نه هم ساحه‌ای را جدیداً تصرف کرده‌اند.
امانی گفت: پلان‌گذاری برای تداوم عملیات و پیشرفت نیروهای دولتی آغاز شده و در روزهای آینده دستاوردهایی به بار خواهد داشت.
ولسوالی صیاد ولایت سرپل از مناطق ناامن در کشور است که در زمستان گذشته شاهد حضور و فعالیت نیروهای طالب و بعضاً افراد مربوط به داعش نیز بوده‌است.
والی سرپل بارها نسبت به گسترش فعالیت مخالفین مسلح در این مناطق به دولت مرکزی هشدار داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا