اسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثجوانانحکومتمنطقه

کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان در بدخشان برگزار شد

خبرگزاری دید: کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان، با حضور عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر طا-لبان، ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، به هدف جستجوی راه‌ها، برای رشد و تقویت صنعت گردشگری در افغانستان روز گذشته (۵ جوزا) در دانشگاه بدخشان برگزار شد.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر طا-لبان در این کنفرانس گفت: «جای خوشی است که کادرهای علمی افغانستان زیبایی های افغانستان را به مردم افغانستان و جهان معرفی و در رابطه به دیدن جاهای سیاحتی کشور معلومات می‌دهند.»

ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طا-لبان هم کنفرانس یادشده و مقالات مرتبط به آن را در راستای جلب گردشگران مهم خوانده گفت: «این کنفرانس و مقالاتی که در مورد جاذبه های گردشگری تحریر شده اند، نتایج خوبی برای جوانان ما و همچنین گردشگران خارجی خواهند داشت.»

‏  دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد طال-بان نیز روی فعالیت های وزارت اقتصاد پیرامون رشد صنعت سیاحتی در افغانستان، جلب جهانیان و در مورد تمدن و فرهنگ افغانستان صحبت کرد.

 لطف الله خیرخواه، معاون علمی وزارت تحصیلات عالی طا-لبان هم گفت که جاذبه های گردشگری افغانستان مانند معادن آن خام باقی مانده است؛ نیاز به کشف این جاذبه ها و تحقیق آن می باشد.

کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان، برای سه روز راه‌اندازی شده است و در این کنفرانس ۱۰۸ پژوهشگر حوزه گردشگری، مقالاتشان را در گستره گردشگری و راه‌های تقویت آن در افغانستان ارائه کردند.

در حالی که اخیرا یک حمله تروریستی منسوب به دا/عش در ولایت باستانی بامیان جان سه گردشگر اسپانیایی را گرفت، طا-لبان سعی دارند گردشگران خارجی بیشتری را جذب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا