آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانخبر های مهممنطقه

گشت زنی پهپادها/ رهبر طا-لبان از مقر خود به یک پایگاه نظامی منتقل شد

خبرگزاری دید: منابع می گویند عصر روز گذشته(۱۴ حمل) هواپیماهای بی‌سرنشین چندین ساعت بر فراز دفتر ملاهبت‌الله، رهبر طا-لبان در قندهار گشت‌زنی کردند. به گفته منابع، گشت‌زنی پهپادها طا-لبان را نگران و مجبور کرد که رهبر خود را به یک پایگاه نظامی در ولسوالی پنجوایی منتقل کنند.

به نقل از رسانه‌ها؛ در پی گشت‌زنی پهپادها برای چندین ساعت بر فراز دفتر ملاهبت‌الله در قندهار، مولوی عبدالاحد طالب، فرمانده نیروهای ویژه امنیتی رهبر طا-لبان این موضوع را یک «خطر فوری» برای امنیت هبت‌الله آخندزاده خواند و اقدام به تغییر مکان او کرد. وی به “پایگاه نظامی تولکان” در ولسوالی پنجوایی قندهار منتقل شده استو.

پیشتر هم باشندگان قندهار از گشت زنی پهپادهای بی سرنشین بر فراز آسمان این ولایت خبر داده بودند.در روزهای گذشته باشندگان ولایت‌های بدخشان، پنجشیر، کنر و لغمان با ارسال پیام‌هایی به رسانه ها خبر دادند که پهپادهایی در آسمان این ولایت‌ها دیده شدند.

سخنگوی طالبان در واکنش به پرواز این پهپادها، امریکا را به «نقض» حریم هوایی افغانستان متهم کرد.

پیشتر رسانه‌های داخلی به نقل از ذبیح‌الله مجاهد نوشتند: «این طیاره‌ها بدون شک مربوط به امریکا است که از فضای بعضی کشورهای نزدیک پرواز و عبور می‌کنند و به افغانستان می‌آیند که همه باید در این مورد مسئولیت‌های خود را درک ‌کنند و تجاوز را متوقف کنند.»

مقام‌های امریکایی پس از خروج این کشور از افغانستان، گفتند که ایالات متحده تهدیدات تروریستی در افغانستان را زیر نظر دارد.

تعدادی از مقام‌های طا-لبان از جمله وزیر دفاع و رئيس ارتش این گروه نیز پیشتر انتقاد کرده بودند که حریم هوایی افغانستان هنوز تحت «اشغال» امریکا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا