آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانعلم و دانش

۵ مکتب و ۴ مدرسه دینی در بلخ افتتاح گردید

خبرگزاری دید: مولوی حبیب الله آغا سرپرست وزارت معارف طالبان، ساختمان های جدید ۵ مکتب و ۴ مدرسه دینی را که به هزینه بیش از یک صد میلیون افغانی در بلخ ساخته شده است را افتتاح کرد.

به گزارش آژانس باختر، در مراسم افتتاح ساختمان های این مکاتب و مدارس دینی،‌ سرپرست وزارت معارف در صحبت هایش گفت که در حال حاضر در تمام مکاتب معلمان کافی وجود دارد و همچنان موضوع بست های کمبود معلمان در تمام ولایت های کشور را با رهبری امارت اسلامی شریک نموده است که درصورت تایید شدن این موضوع، مشکلات کمبود معلمان تمام مکاتب کشور حل خواهد شد.

همچنان مولوی عبدالجلیل شهید خیل رییس معارف بلخ، خاطرنشان کرد که در مجموع ۵ ساختمان مکتب به مصرف ۷۸ میلیون افغانی و ۴ ساختمان مدرسه دینی به مصرف ۵۵ میلیون افغانی از بودجه وزارت معارف و موسسات همکار، در این ولایت ساخته شده است.

به همین ترتیب شماری از شاگردان این مکاتب و مدارس دینی، در سخنان شان از این اقدام وزارت معارف استقبال کردند و افزودند که قبلأ در محیط باز دروس شأن را فرا می گرفتند.

باید خاطر نشان نمود که آگاهان از ایجاد مدارس دینی و آموزش های افراطی در آن همواره نگرانی خود را ابراز داشته است و بسته ماندن مکاتب دخترانه نیز یکی از نگرانی های جدی و تقاضای مردم افغانستان در تحت حاکمیت طالبان است که همچنان لاینحل باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا