آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

رییس جمهور چچن: امریکا و اروپا باید از اوضاع افغانستان شرمنده باشند

رمضان قدیروف رییس جمهوری جمهوری چچن روسیه گفته که امریکا افغانستان را اشغال کرده و مسئولیت پایان جنگ و استقرار صلح را در این کشور به عهده گرفته است، اما تاکنون در این زمینه هیچ‌پیشرفت نداشته است.
به نقل از میزان، رمضان قدیروف رییس جمهوری چچن درباره حمله تروریستی به هوتل «انترکانتیننتال» گفت: بحران خونین افغانستان هر روز عمیق‌تر می‌شود و هر روز صدها نفر از مردم این کشور بی‌خانمان می‌شوند و صدها جوان از مکتب و دانشگاه باز می‌مانند، اما غرب این مسئله را نادیده می‌گیرد و تنها متوجه حل مسایل ازدواج همجنس‌گراها است.
وی همچنین تاکید کرد که سازمان‌های حقوق بشر ایالات متحده امریکا و اروپا باید از اوضاع افغانستان شرمنده باشند. درگیری نظامی به مدت چند دهه در افغانستان و سایر کشورهای همسایه جریان دارد و این جنگ‌ها را غربی‌ها به شکل مصنوعی راه‌اندازی می‌کنند تا کشورهای اسلامی و مردم این کشورها را به زانو در بیاورند و به رویاهای خود به شکل غیر مستقیم برسند.
وی افزود:« تراژدی مردم افغانستان پایانی ندارد. افغانستان مدت‌هاست که دیگر به عنوان یک کشور وجود ندارد. ایالات متحده و متحدان آن از سراسر جهان جمع شده‌اند، اما کاری برای افغانستان انجام نمی‌دهند. این کشورها سال‌هاست که برای حفظ درگیری‌های خونین کمک می‌کنند و برای حل بحران این کشور یک قدم هم پیش نرفته‌اند.»
قدیروف ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حمله تروریستی هوتل انترکانتیننتال، خواهان برقراری صلح و آرامش در افغانستان شد.
گفتنی است که بدتر شدن وضعیت امنیتی افغانستان در سال‌های پسین شک و گمان‌های زیادی را در مورد صداقت امریکا در تامین امنیت این کشور به وجود آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا