آخرین اخباراسلایدشوپاکستانسیاستمنطقه

پاکستان:

تنها قدرت اتومی جهان اسلام هستیم/ فشارهای امریکا هیچ‌اهمیت ندارد

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که فشارهای امریکا بر اسلام‌آباد مانند گذشته هیچ‌اهمیت برای آسلام‌آباد نداشته و نخواهد داشت.
به نقل از «جیو تی وی»، خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان که به منظور شرکت در همایش «اقتصاد جهانی» به سویس سفر کرده است گفت: امریکا در سال ۱۹۹۸ نیز فشار زیادی بر اسلام‌آباد وارد کرد تا ما مجهز به سلاح هسته‌ای نشویم، ولی ما بدون توجه به فشارهای امریکا کار خود را ادامه دادیم و اینک تنها قدرت اتومی «جهان اسلام» هستیم.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما نه هنگام ساخت بمب اتومی از امریکا مشورت گرفتیم ونه هنگام توسعه فناوری‌های خود از سران کاخ سفید سوال می‌کنیم.
آقای آصف تاکید کرد: فشارها و اتهام‌زنی امریکا علیه پاکستان هیچ‌اهمیت ندارد و سیاست ‌مان را مطابق منافع ملی خود پیش خواهیم برد.
وی افزود: نخست وزیر هند از هر فرصتی استفاده می‌کند تا علیه پاکستان سخن بگوید، ولی نباید فراموش کند که ما نیز از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا پاسخ او را بدهیم.
گفتنی است که بالا گرفتن تنش‌ها میان امریکا و پاکستان پس از اتهام‌زنی‌های سران کاخ سفید شدت گرفت.
دولت‌مردان اسلام‌آباد اعلام کردند امریکا قصد دارد پاکستان را مقصر شکست خود در افغانستان معرفی کند ولی فشارهای کاخ سفید اهمیتی برای این کشور نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا