آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

معاش کارمندان دو وزارت از طریق تیلفون پرداخت می‌شود

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از پرداخت معاشات ده‌ها هزارکارمند وزارت‌هاى معارف و کار و امور اجتماعی از طريق تیلفون خبر داده و می‌گويد که با عملی شدن اين سيستم از کارمندان خيالی در ادارات نيز جلوگيری می‌گردد.
قرار داد پرداخت معاشات از طريق تیلفون امروز ميان شهزاد گل آريوبی وزير مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و نمايندگان دو شرکت‌ مخابراتی در کابل به امضا رسيد.
وزير مخابرات وتکنالوجى معلوماتى گفت که به اساس اين قرارداد، معاشات ۳۰ هزار کارمند وزارت معارف در ولايات فراه، ننگرهار و پروان از طريق یک شرکت مخابراتی و معاشات ۴۷۰۰ کارمند وزارت کار وامور اجتماعی از طريق شرکت مخابراتی دیگر در نمايندگی‌های شرکت‌های مخابراتی و بانک‌ها اجرا می‌گردد.
وی افزود که کارمندان که از طريق تیلفون معاشات شان اجرا می‌شود، بایومتريک نيز می‌گردند و برای شان يک حساب ايجاد می‌شود که با عملى شدن اين سيستم از کارمندان خيالی در ادارات نيز جلوگيری می‌شود.
وزير مخابرات و تکنالوجی معلوماتی افزود، تلاش می‌شود که در آينده ساير کارمندان ادارات دولتى نيز به اين سيستم وصل شوند.
آريوبی با بيان اينکه افغانستان به طرف ديجيتالی شدن روان است، گفت که هدف از اين سيستم سهولت برای کارمندان دولتی است و آنان می‌توانند از طريق بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی، معاشات شان را بدست آورند.
محمد خالد ارشد ریيس منابع بشری وزارت معارف، تعداد کارمندان وزارت معارف را بيش از ۲۶۳ هزار نفر خوانده، گفت که اجرا شدن معاشات از طريق مبايل موثريت خود را دارد و از کارمندان خيالی جلوگيری می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا