آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانگزارش

تهدیدهای امنیتی دروازه‌های «روضه مبارک» را بست

«روضه مبارک» تنها مکان مذهبی و پارک شهری در مرکز ولایت بلخ، شهر مزار شریف محسوب می‌شود که مردم می‌توانند به صورت آزادانه در آن گشت‌وگذار داشته باشند. مردم همه روز برای زیارت و گشت‌و‌گذار در چمن‌های این پارک شهری به «روضه مبارک» می‌آیند. پیش از این، شهروندان شهر مزار شریف بدون هیچ برخورد و بازرسی بدنی از سوی پولیس روضه مبارک، وارد آن می‌شدند. اما از چندی بدین‌سو تهدیدهای امنیتی باعث شده است که از چهار دروازه فعال «روضه مبارک»، تنها دو دروازه آن به روی شهروندان باز باشد. این دو دروازه نیز به صورت بسیار جدی تحت نظارت پولیس قرار گرفته و مردم به طور جدی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان امنیتی در روضه شریف می‌گویند، طی مکتوبی رسمی، فرماندهی پولیس بلخ از آن‌ها خواسته است تا تنها دو دروازه به روی شهروندان باز باشد.
محمد کبیر یکی از شهروندان ولایت بلخ در گفت‌وگو با خبرگزاری دید گفت:« از چندی بدین‌سو شاهد تغییرات شدید امنیتی در روضه مبارک هستیم. قبل از این به صورت آزادانه و بدون بازرسی وارد پارک روضه مبارک می‌شدیم اما از چندی بدین‌سو نه تنها بازرسی‌ها آغاز شده که دو دروازه روضه نیز به روی شهروندان بسته شده است.»
در همین حال، شیرجان درانی سخنگوی پولیس بلخ در این زمینه می‌گوید:« بنابر تهدیدهای امنیتی موجود در شهر مزار شریف طی مکتوبی رسمی از مسئولان امنیتی در روضه مبارک خواسته شده است تا نظارت و بازرسی‌ها را جدی‌تر کنند.»
آقای درانی می‌افزاید: ما نمی‌توانیم معلومات کامل را بنابر دلایلی خاص با رسانه‌ها شریک بسازیم، اما همین‌قدر باید گفت که ولایت بلخ زیر تهدیدهای جدی قرار گرفته است.
از سویی هم، داکترمحمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید: به دلیل کم‌بود تشکیل‌های امنیتی در روضه مبارک، دو دروازه آن بسته شده و تنها دو دروازه دیگر به روی شهروندان باز است.
آقای حدید افزود: تهدیدهای امنتی در بلخ وجود دارد، اما آن‌قدر جدی نیست و نیروهای امنیتی ما توان مقابله با هر نوع تهدیدهای امنیتی را دارند ولی به دلیل کم‌بود تشکیلات امنیتی ما مجبور هستیم که محدودیت‌هایی را ایجاد نماییم.
گفتنی است که روضه مبارک در مرکز شهر مزارشریف به عنوان مرکزی این شهر و عمومی‌ترین پارک آن به شمار رفته و همه روزه شاهد عبور و مرور و زیارت هزاران نفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا