آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارشمصاحبه

اسماعیل خان:

افغانستان را معلولان رهبری می‌کنند/ اگر غنی از ارگ‌نشینان فاصله نگیرد پشیمان خواهد شد

حکومت فعلی افغانستان تحت نام حکومت وحدت ملی بین داکتران «اشرف غنی و عبدالله» شکل گرفت که این حکومت از دیدگاه خیلی از افراد جامعه منفی شمرده می‌شود.
خیلی از بزرگان افغانستان این دولت را در برابر یک سیستم بی‌طرف و مناسب، ناتوان عنوان می‌کنند و از موجودیت این حکومت به‌گونه‌ای ناراض و گله‌مند هستند.
اینجا در ولایت هرات امیر اسماعیل خان، امیر حوزه غرب کشور و عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان در گفت‌وگوی ویژه با سید غفور هاشمی خبرنگار خبرگزاری دید، می‌گوید: حکومت کنونی افغانستان توسط سه فرد معلول و نفاق‌انداز اداره و رهبری می‌شود.
او افزود که رییس جمهور، رییس شورای امنیت ملی و رییس عمومی امنیت ملی کشور از جمله افرادی هستند که دارای معلولیت می‌باشند و افغانستان را به سوی معلولیت و نفاق‌اندازی سوق می‌دهند.
این رهبر جهادی بیان می‌دارد، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان ۱۵ درصد معده دارد و یک کشور سالم و تندرست را با دو فرد معلول دیگر کنترول می‌کند.
موصوف ادامه می‌دهد، آقای غنی بایستی از پنج فرد ارگ‌نشین که در نزدش گرد آمدند، فاصله بگیرد که مردم افغانستان در ثبات و امنیت زنده‌گی‌شان را سپری کنند.
به گفته او، رییس جمهور اگر از این حلقات کناره‌گیری نکند، تا پنج ماه دیگر آنقدر پشیمان و شکست بخورد که راهی برای برگشت به عقب نداشته باشد.
آقای اسماعیل خان اضافه می‌کند، خبر اخیر رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد انتقال داعشیان توسط امریکایی‌ها از «عراق و سوریه» به افغانستان، نمایانگر معضلات بیشتر امنیتی در ولایات کشور عنوان شده‌است.
بنابرگفته‌های او، در حال حاضر داعش در مرکز کشور ( کابل) رخنه کرده و حکومت فعلی افغانستان توان آن را ندارد که مانع این چالش امنیتی شود.
وی خاطر نشان کرد، رییس امنیت ملی افغانستان ناتوان است و پیرامون نفاق‌اندازی بین اقشار جامعه کشور نقش بازی می‌کند، تا آمار حملات در ولایات افزایش پیدا کند.
این رهبر جهادی حوزه غرب کشور خطاب به دولت‌مردان افغانستان به ویژه اشرف غنی گفت که اگر به سران و رهبران جهادی رجوع نکند، اوضاع از این نیز بدتر خواهد شد.
امیر اسماعیل خان تصریح می‌کند، وزیر امور داخله، وزیر دفاع و رییس امنیت ملی باید از وظیفه‌شان سبک‌دوش شوند، تا وضع امنیتی از سوی این افراد ناتوان بهتر شود.
گفتنی است که اسماعیل خان یکی از چهره‌های برجسته جهادی و منتقد حکومت کنونی است و چندی پیش حمایت همه جانبه‌اش ار عطا محمد نور نیز، اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا