آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

هیئت پاکستانی به کابل آمد / این سفر ربطی به سفر برمک و استانکزی ندارد

یک هیئت حکومت پاکستان، روز گذشته برای دیدار با مقام‌های حکومتی افغانستان، به کابل آمد.
در راس این هیئت، تهمینه جنجوا معاون وزارت خارجه پاکستان قرار دارد و هدف از سفرشان، بهبود و گسترش روابط میان اسلام‌آباد و کابل گفته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت خارجه کشور می‌گوید که نماینده‌گان کابل و اسلام‌آباد، روی موارد مختلف به ویژه مبارزه با هراس‌افکنی، گفت‌وگو کرده‌اند.
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفته است:« در این نشست، در باره پلان عمل افغانستان و پاکستان برای همکاری در ساحات مبارزه قاطع با تروریزم، صلح، برگشت مهاجران و توسعه مشترک اقتصادی گفت‌وگو شد.»
این سفر هیئت پاکستانی، تنها چند روز پس از سفر رییس امنیت ملی و وزیر امور داخله کشور به پاکستان، صورت می‌گیرد.
پیش از این، سفارت پاکستان در افغانستان در خبرنامه‌ای، این سفر را بخشی از دید و بازدیدهای مقام‌های دو کشور دانسته و هرگونه پیوند آن را با سفر هفته پیش مقام‌های امنیتی افغانستان به پاکستان، رد کرده بود.
اما محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از بررسی اطلاعاتی خبر می‌دهد که هفته پیش، هیئت افغانستان در سفر به آن کشور در اختیار اسلام‌آباد قرار داد:« در دیدار با هیئت افغانستان، آنان اطلاعاتی را با ما در میان گذاشتند. ما این اطلاعات را بازنگری خواهیم کرد و به زودی نتیجه‌اش را به آنان خواهیم سپرد.»
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود:« ما هرگونه اتهام را در پیوند به پشتیبانی از شبکه حقانی و طالبان و اجازه‌دادن به آنان در خاک‌مان رد می‌کنیم. پاکستان در برابر این گروهای هراس‌افکن اقداماتی را انجام داده است و این تعهد ما است که حضور هراس‌افکنان را به هرگونه که باشد، ریشه کن بسازیم.»
پیش از این نیز چند باری هیئت‌های بلندپایه دو کشور سفرهایی داشته و روی مسایل مختلف از جمله امنیت، گفت‌وگو داشتند ولی تاکنون نتیجه ملموسی در پی نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا