آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله:

انحصار و استبداد راه‌حل نیست/ با معذرت خواستن و تشکر مشکل مردم حل نمی‌شود

داکترعبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت بار دیگر از عدم اجرای موافقتنامه حکومت وحدت ملی انتقاد کرده و گفته است که «انحصارگرایی و تجرید» راه حل مشکل مردم افغانستان نیست.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، امروز یکشنبه (۱۵ دلو) در مراسم معرفی فضل‌الدين عيار، به عنوان والى پروان گفت که اگر موافقتنامه حکومت وحدت ملی اجرا و عملی می‌شد، امروز مشکلات مردم افغانستان به مراتب کمتر بود.
او این موافقتنامه را «خواست و سبب نجات مردم افغانستان» دانست و گفت که حکومت باید هر لحظه در مقابل مردم پاسخگو بوده و با معذرت خواستن و تشکر کردن مشکلات مردم حل نمی‌شود.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که از آنچه تاکنون اتفاق افتاده باید درس گرفته باشیم و نباید بازهم به دنبال انحصارگری و تجرید مردم باشیم.
آقای عبدالله تاکید کرد که باید به خواست مردم اعتنا کرده و پراکندگی را که میان مردم افغانستان ایجاد شده نباید مسئولیت دیگران بدانیم و خود را از آن مبرا بدانیم.
آقای عبدالله تاکید کرد که تامین وحدت در تامین عدالت است و تبعیض در هر جایی که باشد مردم آن را احساس می‌کنند.
او همچنین افزود که در سفر هیئت پاکستانی به کابل به طور واضح و جدی روی هراس‌افکنی صحبت شده و اسناد و شواهد نیز ارایه شده و علاوه کرد که از پاکستان خواسته شده‌است تا اسلام‌آباد ثابت کند که بیشتر از این، توقع بی‌ثباتی حکومت ما را نداشته باشد.
وی گفت که افغانستان در برابر هیچ‌ کشوری دشمنی نکرده و افزود که کشورهای منطقه تنها در سایه امنیت در افغانستان می‌توانند به منافع شان برسند.
سخنان داکتر عبدالله در حالی گفته می‌شود که آگاهان سیاسی مدعی هستند که آقای غنی قدرت را در انحصار گرفته و به اجرا شدن موافقتنامه حکومت وحدت ملی پایبند نیست و این کار باعث ایجاد نفاق ملی در افغانستان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا