آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

شورای امنیت ملل متحد اوضاع سوریه را بررسی می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل بنا به درخواست روسیه امروز پنجشنبه (۳ حوت) جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی اوضاع غوطه شرقی سوریه برگزار می‌کند.
به نقل از الجزیره، شورای امنیت درحالی برای بررسی تحولات در غوطه شرقی تشکیل جلسه می‌دهد که فرانسه، ایتالیا، سویدن و مصر خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در این منطقه شده‌اند.
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که امروز شنیدیم تشکیل جلسه فوری شورای امنیت ضروری است، باید اطمینان حاصل کنیم که تمام کشورها می‌توانند دیدگاه‌های خود را در این رابطه ارایه دهند تا به راه‌های برون‌رفت از این موضوع دست یابیم.
گفتنی است که غوطه شرقی سوریه از جمله مناطقی است که هنوز به کنترول ارتش سوریه در نیامده است و گروه‌های مسلح از این مناطق دست به هاوان‌پراکنی و حملات راکتی به محله‌های پایتخت این کشور می‌زنند.
روسیه، ایران و ایالات متحده امریکا در سوریه اختلافات جدی دارند. در حالی که ایالات متحده از مخالفان اسد حمایت می‌کند، روسیه و ایران به شدت از اسد حمایت کرده و بر ادامه حکومت او تاکید می‌کنند.
در این اواخر روابط امریکا و روسیه بر سر مسایل سوریه به تیره‌گی گراییده و هر دو جانب طرف مقابل را به سرکوب افراد ملکی و استفاده از سلاح‌های شیمیایی کرده‌اند.
چند روز پیش وزیر خارجه روسیه نیز امریکا را هشدار داد که در سوریه با آتش بازی نکند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا