آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

کمیسیون انتخابات:

برگزاری انتخابات آینده مشروط به تامین امنیت و بودجه است

کمیسیون انتخابات تاکید می‌کند که این نهاد متعهد به برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی‏‌ها در سال ۱۳۹۷ است، مشروط به این که امنیت و بودجه آن فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون انتخابات به خواست برخی از احزاب سیاسی که خواهان دادن سهم به احزاب در انتخابات آینده شده و به برگزاری به موقع انتخابات تاکید کرده‌اند، واکنش نشان داد.
کمیسیون انتخابات گفته باورمند به برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی‌‏ها در سال ۱۳۹۷ است، مشروط به این که بودجه مورد ضرورت این روند در زمان معینه آن فراهم و امنیت پروسه تامین گردد. هر چند زمان روشن آن نیز از سوی کمیسیون اعلام نشده است.
تغییر نظام (سیستم ) انتخاباتی در این برهه حساس زمانی آمادگی‏‌ها را برای انتخابات پیش‏رو به شدت متاثر ساخته و امکان آن می‌‏رود که برگزاری انتخابات را در سال ۱۳۹۷ با تاخیر مواجه سازد.
در اعلامیه کمیسیون آمده که این نهاد مطابق مکلفیت قانونی خویش مصمم است تا زمینه رای‏دهی را برای تمام واجدین شرایط رای‏دهی در سراسر کشور فراهم سازد که به طور قطع بی‌جا شدگان داخلی نیز شامل روند خواهند بود.
کمیسیون انتخابات بیان داشته که این نهاد برنامه جامع ارزیابی مراکز رای‏دهی را در مناطق امن کشور برگزار نموده است. فهرست مراکز رای‏دهی به شمول مناطقی که مراکز آن‌ها ارزیابی نشده طی جلسات متعدد علنی از جانب کمیسیون تصویب و در وب‌سایت کمیسیون نشر گردیده است.
فهرست مراکز رای‏دهی بعد از تطبیق فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی نهایی خواهد شد. البته قابل یادآوری است که در صورت تأمین امنیت مناطقی که مراکز رای‏دهی آن مورد ارزیابی قرار نگرفته کمیسیون در نظر دارد تا مراکز رای‏دهی آن مناطق را نیز قبل از انتخابات ارزیابی کند.
با این همه، خبرگزاری دید خیلی کوشید تا نظر کمیسیون مستقل انتخابات را جدا از اعلامیه منتشر شده داشته باشد اما با تماس‌های مکرر موفق به انجام این کار نشد.
اختر سهیل – کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا