آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

نیکلسون: صلح در افغانستان بدون فشار نظامی ممکن نیست

جنرال جان نیکلسون فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تاکید می‌کند که همزمان با تلاش‌های سیاسی برای پایان دادن به جنگ در کشور، فشارهای نظامی نیز بر هراس‌افکنان ادامه خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، این مقام بلندپایه امریکایی می‌گوید که در برخی از حالت‌ها آوردن صلح بدون وارد کردن فشارهای نظامی بر دشمن ممکن نیست.
وی افزود: هدف ما این است که در نهایت به این جنگ از راه صلح‌آمیز پایان دهیم. اما در برخی اوقات، تأمین صلح بدون وارد کردن فشارهای نظامی بر دشمن ممکن نیست.
در همین حال، رییس جمهور غنی در گفت‌وگو با تلویزیون «سی ان ان»، در پاسخ به این پرسش که آیا طرحش را در باره صلح که دو روز پیش در «پروسه کابل۲» اعلام کرد، آخرین گزینه است و اگر نتیجه ندهد بر سر خود او و مردم افغانستان چه خواهد آمد؟ گفت:« نخست از همه هیچ‌تلاش برای صلح آخرین گزینه نیست؛ ما پیروز خواهیم شد. گذشته نشان داده است که که ما چیزهای ناممکن را ممکن ساخته‌ایم.»
اظهارات فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در کشور در حالی است که حکومت در نشست دوم «پروسه کابل» اعلام کرد که با طالبان حاضر است بدون پیش شرط مذاکره کند و آن‌هایی که به پروسه صلح می‌پیوندند امنیت‌شان تامین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا