آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

‌غنی:

برگزاری انتخابات به موقع اجتناب ناپذیر است/من در فعالیت کمیسیون انتخابات دخالت نمی‌کنم

 

رییس جمهور غنی امروز چهارشنبه (۱۶حوت) که به مناسبت شانزدهمین دور و هشتمین سال دوره کاری مجلس نماینده‌گان اشتراک کرده بود به برگزاری انتخابات به موقع تاکید کرده و وعده سپرد که حکومت منابع پولی آن را تامین خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در شورای ملی افزود: حکومت وحدت ملی مکلف به برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه است و هرگونه شایعه در مورد برگزار نشدن انتخابات به موقع و عدم شفافیت در آن، بی‌اساس است.
وی افزود:« برای اجتناب از هرگونه شایعه مداخله حکومت در فعالیت کمیسیون انتخابات به جز دیدارهای جمعی، از هر نوع دیدار با مسئولان این نهاد خود داری کرده‌ام.»
رییس جمهور غنی همچنان با اشاره به تلاش حکومت برای رسیدن به صلح، گفت: دشمنان صلح افغانستان که منفعت خود را در دوام جنگ می‌بینند تلاش می‌کنند تا روند صلح ناکام شود، ولی حکومت اجازه این کار را نخواهد داد.
آقای غنی همچنان گفت که دولت در تلاش است تا به منظور بهره‌گیری بیشتر از نیروی بشری روند استخدام را در ادارات دولتی شفاف و واسطه‌گری را از بین ببرد.
رییس جمهور با اشاره به پلان خودکفایی اقتصادی حکومت وحدت ملی که هدف اصلی آن بدل کردن افغانستان به چهار راه تجارتی کشورهای منطقه است، افزود که افغانستان با هیچ‌کشور دشمنی ندارد و سیاست افغانستان سیاست وصل کشورهای منطقه است نه جدایی آن‌ها.
غنی: ما در سال جدید خورشیدی پلان کنترول آب‌های کشور را آغاز می‌کنیم و کنترول منابع آبی، استفاده قانونمند از معادن، افزایش صادرات بر واردات و استفاده درست از منابع بشری راه‌های رسیدن به خود‌کفایی است که حکومت متعهد به عملی کردن هر یک از آن‌ها است.
تاکید آقای غنی به شفافیت و برگزاری انتخابات به موقع، در حالی مطرح می‌شود که چند روز قبل بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) طی یک نظر سنجی حکومت را به مداخله در فعالیت کمیسیون انتخابات متهم کرده و این کمیسیون را نا توان در برگزاری یک انتخابات شفاف و به موقع دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا