آخرین اخبارتحلیلجهانسیاست

ترامپ در قمار با «این» و «اون»

 

رییس جمهور ترامپ برای پرهیز از این امر باید ابتدا با اعزام دیپلمات‌ها زمینه را برای کار بسنجد و آزادی سه امریکایی زندانی را در کوریای شمالی به دست بیاورد.


یادداشتی از نیکلاس کریستوف، روزنامه نگار امریکایی
طی سال‌ها سفرم به کوریای شمالی، همواره مشوق مذاکرات مستقیم میان امریکا و کوریای شمالی بوده‌ام. یقیناً تعامل با کوریای شمالی بهتر از بمباران آن است. اگر انتخاب میان گفت‌وگو و موشک باشد من گفت‌وگو را ترجیح می‌دهم.
اما راه درست برگزاری یک اجلاس، آمادگی دقیق برای اطمینان از پیشبرد صلح است که هدفی فراتر از مشروعیت بخشیدن به رژیم کیم جونگ اون خواهد بود.
رهبران کوریای شمالی سال‌ها در پی کسب احترام و اعتبار بین‌المللی بوده و خواسته‌اند، امریکایی‌ها برخوردی از موضع برابر با آن‌ها داشته باشند. از این منظر ایستادن رییس جمهور ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، در کنار یکدیگر برای پیونگ‌یانگ یک پیروزی است.
رییس جمهور ترامپ برای پرهیز از این امر باید ابتدا با اعزام دیپلمات‌ها زمینه را برای کار بسنجد و آزادی سه امریکایی زندانی را در کوریای شمالی به دست بیاورد. رییس جمهوری می‌تواند جنرال اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یا مایک پامپئو مدیر سازمان مرکزی اطلاعات امریکا را به پیونگ یانگ بفرستد.
ترامپ با پذیرفتن شرکت در اجلاس ماه می، پیشاپیش بسیاری از اهرم‌های فشار خود را از دست داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا