آخرین اخبارافغانستانایرانسیاست

ایران آماده هر نوع همکاری با افغانستان است

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهورکشور با سید علی‌نقی خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران که در رأس یک هیئت بلندپایه آن کشور به کابل آمده بود، در قصر گل‌خانه ارگ دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌ جمهور کشور ابتدا به هیئت ایرانی خوش‌آمدید گفت و به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، سال جدید خورشیدی را به رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته سفر هیئت متذکره را در جهت توسعه روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و ایران ارزنده توصیف کرد.
در مقابل، آقای خرازی تمنیات نیک و پیام تبریکی رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران را به‌خاطر سال جدید خورشیدی به رهبری دولت و مردم افغانستان ابراز داشت.
وی افزود که ایران و افغانستان روابط دیرینه تاریخی دارند و دارای فرهنگ و زبان مشترک می‌باشند. نقی خرازی گفت: ایران آماده است تا با افغانستان در عرصه‌های گوناگون همکاری همه‌جانبه کند و ما از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنیم.
همچنان در این دیدار هر دو جانب پیرامون تعمیق مناسبات همه‌جانبه به‌ خصوص همکاری‌های اقتصادی، توازن در صادرات و واردات، انکشاف بندرچابهار، تطبیق پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه‌ای، همکاری در راستای مبارزه مشترک با تهدیدهای تروریزم و مبارزه با شبکه‌های فراملی و بین‌المللی اقتصاد جرمی بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا