آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

نشست تاشکند بدون طالبان برگزار می‌شود

قرار است نشست صلح افغانستان فردا در تاشکند پایتخت ازبیکستان آغاز ‌شود. در این نشست مقام‌های افغانستان و نماینده‌های کشورهای منطقه و جهان حضور خواهند داشت.
اما آنچه خیلی مهم است عدم حضور نمایندگان طالبان در این نشست خوانده شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی، نمایندگان سازمان ملل متحد، ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، هند، پاکستان، ترکیه، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در نشست تاشکند شرکت می‌کنند.
اما نشست تاشکند بدون حضور نماینده‌های طالبان برگزار خواهد شد؛ زیرا به گفته وزارت خارجه کشور از طالبان برای اشتراک در این نشست دعوت نشده ‌است.
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه در این مورد به رسانه‌ها گفته است که در این نشست، چون نشستی است که در آن صرف مقام‌های عالی رتبه دولتی از کشور‌ها اشتراک می‌کنند، اشتراک طالبان مد نظر نبوده است.
در همین حال، جان بس سفیر ایالات متحده امریکا در کابل نیز گفته ‌است که در این نشست بار دیگر درخواست مذاکره از طالبان مطرح می‌شود.
گفتنی است که نشست تاشکند، به باور کارشناسان نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت، چون تضاد منافع کشورهای منطقه و جهان در افغانستان عامل اصلی جنگ داخلی در این کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا