آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکومت منتقدان‌‏اش را تهدید می‏‌کند

در اوج ناکامی حکومت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله، جریان‏‌های زیادی به انتقاد از عملکرد حکومت پرداخت. این جریان‌‏ها حکومت را به انحصار گرایی و قوم‌گرایی متهم کردند.
همایون همایون معاون اول مجلس نماینده‏‌گان و عضو «ایتلاف مردم افغانستان» به تازه‌‏گی یک بار دیگر مدعی شده است که معصوم ستانکزی، اکلیل حکیمی و اشرف غنی قصد دارند که او را ترور کنند.
این ادعا از سوی معاون اول مجلس درحالی مطرح می‏‌شود که چندی پیش احمد سعیدی، از آگاهان سیاسی کشور مدعی شده بود که حکومت تصمیم داشته تا او را ترور کند.
معاون اول مجلس نماینده‏‌گان در صحبت با خبرنگار دید، تایید می‏‌کند که حکومت تصمیم دارد او را ترورکند.
فهیم فطرت عضو جنبش گذار نیز یکی دیگر از منتقدان حکومت است که چندی پیش مورد یک حمله قرار گرفته بود.
همایون همایون در ایام مبارزات انتخاباتی انتخابات ریاست‌‏جمهوری سال ۱۳۹۳ شامل تیم « تحول و تداوم » بود که طی یک سال اخیر همواره علیه حکومت مرکزی جهت‌گیری داشته است.
آقای همایون همایون در روز اعلام موجودیت « ایتلاف مردم افغانستان» گفت که در آینده به عنوان یک اپوزیسیون کار خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که حکومت کشور را به سمت بحران سوق دهد.
معاون اول مجلس نماینده‏‌گان ازچهره‏های نزدیک به عطا محمد نور است و در حال حاضر از جمله منتقدان حکومت وحدت ملی به شمار می‌رود.
گفته می‌شود که در نتیجه بی‌کفایتی حکومت، اکنون چهره‏‌هایی که در گذشته به رییس جمهور غنی نزدیک بودند، در برابر ارگ ایستاده‏اند.
بیژن برناویچ از نویسنده‏گان جوان بلخ، به این باور است که حکومت وحدت ملی به علت خودخواهی، منتقدان‏اش را تهدید می‏کند.
او می‏‌گوید، که حکومت باید اجازه انتقاد را بدهد و به آزادی بیان ارزش قایل شود.
پیش از این نیز همایون همایون مدعی شده بود که از سوی معصوم استانکزی و اشرف غنی تهدید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا