آخرین اخبارافغانستانسیاست

در جنجال معارف و شورای ولایتی هرات؛ مردم اعتراض کردند

هزاران تن از شهروندان هرات از رییس معارف این ولایت طی یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان ولایت هرات حمایت کرده و گفتند: «عبدالرزاق احمدی رییس برحال معارف هرات، خط قرمز ماست، اگر احمدی را از دست بدهیم هرات را از دست دادیم.»



به گزارش خبرگزاری دید، این معترضان با حمایت قاطع از عبدالرزاق احمدی رییس معارف هرات ادعا کردند که علت موضع‌گیری رییس شورای ولایتی این ولایت با آقای احمدی نه گفتن آقای احمدی به زورگویی و باج ندادن آن است، ما همه به زورگویان نه می‌گوییم.
فرهاد مجیدی، نماینده مردم در پارلمان که در جمع معترضان بود گفت: اعتراض هراتی‌ها مقابل هراتی گناه است اما عمل کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات، جز جنون چیزی دیگر نیست.
وی افزود، شهر علم و فرهنگ توسط کسی تحقیر می‌شود که الفبای سیاست و عدالت را نخوانده است.
او همچنان گفت:« حمایت از احمدی رییس برحال معارف هرات، حمایت از آموزش و پرورش پویا است، اگر احمدی را از دست بدهیم به این معنی است که هرات را از دست داده‌ایم.»


آقای مجیدی، تاکید کرد که احمدی به خط قرمز ما تبدیل شده است.
موصوف در ادامه یادآور شد که هرات خانه مشترک همه اقوام است و همه اقوام نور چشم ما هستند، با همه صمیمیت داریم، نمی‌خواهیم هرات دستخوش منازعات قومی شود، نمی‌خواهیم هراتی دشمن هراتی شود.
ولی متاسفانه عده‌ای در تلاش هستند که این خانه در آتش نفاق و کینه‌توزی بسوزد اما ما به چنین اشخاص اجازه نخواهیم داد که فعالیت کنند.
از سویی هم، حبیب‌الرحمن پدرام نماینده مردم در شورای ولایتی هرات، گفت: هرات در راستای آموزش و داشتن دانشگاه‌ها و مکاتب در افغانستان نمونه است اما امروز کسی پیدا شده که با گستاخی تمام علیه معارف سخن می‌زند.
آقای پدرام افزود، کسی گفته که من دروازه معارف را بسته می‌کنم، فیل تو دروازه معارف را بسته نمی‌تواند تو در حد این نیستی که دروازه معارف را بسته کنی.
موصوف ادامه داد که معارف یک اداره نیست، معارف هویت ماست، تاریخ ماست، ۲۵ درصد نفوس هرات اعضای معارف‌اند و به مکتب می‌روند، به او قلدران و گستاخان که علیه معارف هرات حرف زدند می‌گوییم که فیل تو نمی‌تواند دروازه معارف را بسته کند.


آقای پدرام با سخنان کنایه‌آمیز که مخاطب‌اش کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات بود گفت: ای کسی که می‌گفتی من در هرات غیرتی نمی‌بینم که در مقابلم ایستاد شود، بیا حالا ببین کور هستی نمی‌بینی این همه مردم غیرتی در مقابل تو ایستاده شده‌اند.
این نماینده شورای ولایتی هرات، افزود، این‌ مردم آمدند که به زورگویی و قلدری نه بگویند، هرات هیچ وقت سرزمین زورگویی نبوده و این هویت خویش را حفظ می‌کنیم.
در حالی تنش‌ها میان رییس شورای ولایتی و رییس معارف هرات اوج می‌گیرد که چند روز پیش کامران علیزایی رییس شورای ولایتی این ولایت، رییس معارف را به کم کاری در راستای وظیفه‌اش متهم کرد و همچنان گفته بود که رییس برحال معارف هرات قصد سیاسی‌سازی دستگاه معارف را دارد.
آقای علیزایی همچنان هشدار داده بود که تا روز یکشنبه هفته جاری اگر رییس معارف هرات برکنار نشود دروازه‌های مکاتب این ولایت را می‌بندد و رییس معارف را می‌سوزاند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا