آخرین اخبارجهانسیاست

اجلاس سه‌جانبه درباره سوریه، شکست امریکا است

سردبیر روزنامه «رای الیوم» از احتمال قوی حضور رییس جمهور سوریه در اجلاس پیش روی سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران سخن گفت و تاکید کرد، ائتلاف ۴ گانه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه «پوزه امریکا و مزدورانش را در منطقه به خاک می مالد».
به نقل از خبرگزاری فارس، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «الرای الیوم» در یادداشتی، چشم انداز پیش روی تحولات، برای پیشبرد راه حل سیاسی بحران سوریه در سایه شکست امریکا و عربستان در پرونده سوریه را بررسی کرد.
در این یادداشت آمده است: پس از اجلاس سه‌جانبه‌ای که در آنکارا و با حضور روسای جمهور روسیه و ایران و به میزبانی «رجب طیب اردوغان»، رییس‌جمهور ترکیه برگزار شد، روزنامه لبنانی «الاخبار» نزدیک به «حزب الله» خبری را به نقل از منابع عالی رتبه روسیه منتشر کرد که گفتند، رییس جمهور روسیه از «بشار اسد» رییس‌جمهور سوریه برای حضور در نشست سه جانبه ترکیه دعوت کرده بود و «رجب طیب اردوغان» نیز از این اقدام استقبال کرد اما بشار اسد از عدم پذیرش این دعوت و سفر به آنکارا در سایه ادامه حضور نیروهای ترکیه در سوریه عذرخواهی کرد.
هرچند میان روسیه و ایران در یک طرف و ترکیه در جانب دیگر بر سر مسئله قدرت در سوریه اختلافاتی وجود دارد، ولی در جانب دیگر معادله خاورمیانه، ایران و ترکیه بر سر مسئله کردها با هم نزدیک می‌شوند و این موضوع به ناگزیر آن‌ها را متحد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا