آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

محقق:

با حمله به مراکز انتخاباتی نمی‌توان کنار رفت/ مردم باید ثبت نام کنند

جلسه بزرگ علمای دینی در اقامت‌گاه محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی دایر شده و در آن بر اهمیت انتخابات و ثبت نام رای دهندگان تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست که شمار زیادی از عالمان دینی حضور داشتند، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی بر ضرورت برگزاری انتخابات و حضور گسترده مردم در آن تاکید کرده و از مردم خواست که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کنند.
محقق گفت:« چون دشمن انتخابات را عامل ثبات ارزيابى می‌كند در تلاش است كه مردم ما را با انجام عمليات خشونت‌آميز از انتخابات مانع شود، فلهذا مردم به خاطر سر نوشت شان بايد ثبت نام را جدّى بگيرند.»
معاون دوم ریاست اجرایی افزود: داعش وتروريزم تكفيرى تنها مراكز ثبت نام انتخابات وتوزيع تذكره را هدف قرار نمی‌دهد بلكه مساجد، حسينيه، مراكز علمى، دينى ومدنى را هم هدف قرار می‌دهند؛ همچنان كه نمی‌توانيم مراكز دينى ياد شده را ترک نموده از صحنه برويم، مراكز انتخابات وسر نوشت را نيز ترک نمی‌توانيم
آقای محقق در بخشی دیگر از سخنانش از مردم خواست که در تامین امنیت مراکز رای دهی، همان‌گونه که در تامین امنیت مساجد همکاری کردند، همکاری کنند.
به گفته او: براى امنيت همه اين مراكز بايد دست به كار شويم و با حكومت همكارى كنيم چنان كه پوليس حفاظت از مساجد خطرات حمله بر مساجد را به حد صفر نزديک كردند، اين تجربه را در حفظ امنيت مراكز انتخابات هم تطبيق كنند.
از سویی هم، برخی از عالمان دینی بر ضرورت تامین امنیت انتخابات تاکید کرده و از حکومت خواستند که در این راستا با تمام توان بکوشد.
گفتنی است که حضور کمرنگ مردم در روند ثبت نام رای دهندگان و نبود امنیت در مراکز ثبت نام، به نگرانی بزرگی در جامعه مبدل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا