آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر تاجیکستان در پاکستان: همه خواهان حکومت همه‌شمول در افغانستان است

خبرگزاری دید: سفیر تاجیکستان در اسلام‌آباد گفته است که تاجیکستان و پاکستان تمایل مشترکی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان دارند تا همه از اتصال منطقه‌ای بهره‌مند شوند.

سفیر تاجیکستان در پاکستان: همه خواهان حکومت همه‌شمول در افغانستان است

به نقل از رادیو پاکستان، عصمت‌الله ناصرالدین سفیر تاجیکستان در اسلام‌آباد به تازگی در برنامه‌ای گفته است که پاکستان نقش مهمی در ایجاد شرایط مساعد در افغانستان جنگ‌زده ایفا می‌کند تا این کشور به ثبات برسد.
سفیر تاجیسکتان با بیان این‌که پاکستان نقش مهمی در ایجاد شرایط مساعد در کشور جنگ‌زده ایفا می‌کند که می‌تواند وضعیت را تثبیت کند، گفت: تاجیکستان نیز از ظرفیت اسلام‌آباد برای کمک به این تلاش‌ها در افغانستان استفاده می‌کند.
عصمت الله ناصرالدین با نامیدن افغانستان به عنوان زنجیره اتصال بین آسیای مرکزی و جنوبی افزود که بدون ثبات در افغانستان، هیچ پیشرفتی در افزایش پیوند بین کشورهای دو منطقه همسایه وجود نخواهد داشت.
وی بیان داشت: همه باید برای تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان تلاش کنیم تا همه اقوام، جامعه امن برای صلح و رفاه داشته باشند.
وی در مورد نقش پکن گفت که چین یک قدرت بزرگ در منطقه است که در افغانستان منفعت دارد و ما برای یافتن راه‌حلی به مسایل افغانستان با هم کار می‌کنیم.
سفیر تاجیکستان در رابطه به روابط تاجیکستان-پاکستان گفته است: دیدارها و تماس‌های سطح بالا بین دو کشور نشان‌دهنده عمق روابط دوجانبه است.
وی نقش اسلام‌آباد را در رسیدگی به موضوعات موجود در منطقه از جمله امنیت، تروریزم و قاچاق مواد مخدر بسیار مهم دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا