خبرگزاری دید: صدراعظم آلمان از سیاست بازگرداندن شهروندان افغان متهم به جرم حمایت کرد و آن را بخشی از تأمین امنیت و منافع ملی کشورش دانست.

فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان، از سیاست دولت این کشور در زمینه اخراج شهروندان افغانستانی متهم به ارتکاب جرم حمایت کرد و آن را بخشی از اقدامات لازم برای حفظ امنیت داخلی و تأمین منافع ملی آلمان دانست.
مرتس در سخنرانی خود در پارلمان آلمان با دفاع از عملکرد وزارت کشور گفت که از اقدامات وزیر کشور برای بازگرداندن اتباع خارجی دارای سوابق کیفری، از جمله شهروندان افغانستانی، پشتیبانی میکند.
وی تأکید کرد که دولت آلمان در برابر افرادی که مرتکب جرایم جدی میشوند، رویکردی قاطع در پیش خواهد گرفت.
صدراعظم آلمان همچنین به همکاریهای موجود با افغانستان در زمینه بازگرداندن مهاجران اشاره کرد و گفت این تعاملات صرفاً در سطح فنی و اجرایی انجام میشود.
به گفته وی این همکاریها با هدف اجرای تصمیمات مهاجرتی و تأمین منافع ملی آلمان صورت میگیرد.
مرتس در ادامه تصریح کرد که این تماسها و همکاریهای فنی به هیچ وجه به معنای بهرسمیتشناختن طالبان یا عادیسازی روابط سیاسی با حاکمان کنونی افغانستان نیست.
وی افزود موضع دولت آلمان در قبال حکومت طالبان تغییری نکرده و برلین همچنان میان ضرورتهای اجرایی و مواضع سیاسی خود تفاوت قائل است.