اسلایدشوافغانستانمنطقه

هشدار افغانستان در رابطه به خط مرزی«دیورند» به پاکستان

وزارت امور خارجه افغانستان در پیوند به ادامه تخطی‌های نظامیان پاکستانی در امتداد دو طرف خط دیورند هشدار می‌دهد که بعد از این هیچ‌گونه تخطی از سوی نظامیان پاکستانی قابل تحمل نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری به رسانه‌ها اعلام کرد که تخطی‌های نظامیان پاکستانی در امتداد دو طرف خط دیورند از پرتاب راکت‌ها گرفته تا ایجاد تاسیسات نظامی است که شامل ولایت‌های زابل، قندهار، ننگرهار، خوست و پکتیا می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که بعد از این هیچ‌گونه تخطی مرزی را از سوی نظامیان پاکستانی قابل پذیرش نمی‌داند و در صورت ادامه این روند، حکومت کابل به مردم افغانستان و نظامیان خود، مراجعه خواهد کرد.
آقای مستغنی خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان تمامی تخطی‌های مرزی پاکستان را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه کرده است و انتظار می‌رود که ارایه این سندها، منجر به صدور قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه پاکستان شود.
این مسوول وزارت امور خارجه همچنان در خصوص چگونگی خط دیورند تاکید کرد که حق تصمیم‌گیری فقط از آنِ باشندگان دو طرف خط دیورند است و غیر از آن، هیچ حکومتی حق تصمیم‌گیری در مورد خط دیورند را ندارد.
مسوولان وزارت امور خارجه افغانستان ادعا دارند که حکومت پاکستان از یک‌سو دست به تخطی‌های مرزی می‌زند و از سوی دیگر، برای تامین منافع ملی خود، از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا