آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهحقوق بشرخانوادهزندگیصحت

آغاز پروژه‌های سازمان ملل در ولایت‌های جنوب و جنوب شرقی کشور

خبرگزاری دید: سازمان ملل متحد در ولایت‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، به هزینه ۴۰ میلیون دالر امریکایی، کار پروژه‌های گوناگون را آغاز کرده است.

مسئولان این سازمان در افغانستان می‌گویند که کار این پروژه‌ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی تکمیل خواهد شد و به گفته آنان، رسیدگی به چالش‌های مهاجران و مردم در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

ایندرکا راتواته، معاون نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت: «برای مهاجرانی که تازه برگشته‌اند و معتادان در حوزه جنوب و جنوب شرق، پکتیا، پکتیکا و خوست به هزینه چهل میلیون دالر پروژه‌های اساسی داریم که در ماه گذشته کار آن آغاز گردید و تا ۲۰۲۵ میلادی تکمیل خواهد شد.»

آقای راتواته در دیدار با مهاجران برگشته از پاکستان و مردم محل در شهر گردیز، مرکز پکتیا، می‌گوید: «رسیدگی ما به مهاجران افغانستان که تازه برگشته‌اند، به گونه فوری بود به خاطر این‌که آموزش و خدمات صحی نیازهای اساسی یک جامعه است. ما می‌دانیم که نیازهای مهاجران چیست؟ تلاش می‌کنیم که برای آن‌ها راه حل دایمی دریافت کنیم، به چیزی که مهاجران و دیگر مردم نیاز دارند.»

در همین حال، شماری از خانواده‌هایی که به تازگی برگشته‌اند، از کمک‌های این سازمان خرسند هستند و بر تطبیق پروژه‌های بیشتر توسعه‌ای تاکید می‌ورزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا