آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجهانخبر های مهممنطقه

آمریکا: مشروعیت طا-لبان در گرو عمل به تعهداتشان است/ در برابر تروریزم در کنار پاکستانیم

خبرگزاری دید: مقامات وزارت خارجه امریکا در تازه ترین اظهارات خود با اشاره به اینکه در امر مبارزه با تروریزم در کنار پاکستان خواهند بود تصریح نمود: : “ما خیلی واضح گفته‌ایم که طا-لبان را بر اساس آنچه انجام می‌دهند قضاوت می‌کنیم، نه آنچه می‌گویند. طا-لبان خواهان مشروعیت بین‌المللی هستند. این امر نیازمند آن است که طا-لبان به تعهدات خود در قبال جامعه جهانی عمل کنند”.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا امروز پنجشنبه(۳۰ حمل) در گفت‌وگو با جیو نیوز گفته است: ما از تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با تروریزم و تضمین امنیت و مصئونیت شهروندانش به گونه‌ای که حاکمیت قانون و حمایت از حقوق بشر را ترویج کند، حمایت می‌کنیم.
او افزوده که مردم پاکستان از ناحیه تروریست‌ها آسیب‌های زیادی دیده و هیچ کشوری نباید متحمل چنین اقدامات تروریستی شود.
این مقام وزارت خارجه امریکا بیان داشته است که از طا-لبان خواسته اطمینان حاصل کنند که خاک افغانستان برای حمایت از گروه‌های تروریستی، فعالیت تروریست‌ها یا اقدامات تروریستی استفاده نمی‌شود.

به گفته وی، پایدارترین منافع ایالات متحده در افغانستان این است که اطمینان حاصل شود این کشور دیگر هرگز به پناهگاه امن تروریست‌ها تبدیل نخواهد شد، به ویژه کسانی که آرزوی آسیب رساندن به ایالات متحده یا شرکا یا متحدان آن را دارند.
این در حالی است که پاکستان روز گذشته اعلام کرد ۷ تروریست‌ را که سعی داشته از افغانستان وارد پاکستان شود، کشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا