آخرین اخباراجتماعاسلایدشوامنیت و حوادثجهان

بازداشت حدود ۴۰۰ تن در آشوب‌های اخیر انگلستان

خبرگزاری دید: دولت انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد، تاکنون حدود ۴۰۰ نفر در جریان اعتراضات نیروهای دست‌ راستی ضد مهاجران دستگیر شده‌اند.

در روزهای اخیر تعدادی از شهرهای انگلیس صحنه ناآرامی و رویارویی معترضان به سیاست‌های مهاجرتی این کشور و نیروهای پليس بوده‌اند.

در شرایطی که نآرامی‌هایی از حضور افراط‌گرایان راست‌گرا و احساسات ضد مهاجرتی در برخی از شهرهای بریتانیا تشدید شده و تداوم پیدا کرده، مدیر دادستانی عمومی انگلستان و ولز اعلام کرده که ممکن است برخی از افراد دخیل، با اتهامات مرتبط با جرایم تروریستی مواجه شوند.

ناآرامی‌های جاری که در جریان آن ده‌ها مامور پلیس زخمی شدند، هفته گذشته و پس از قتل سه دختر با چاقو در ساوت‌ پورت آغاز شده است.

کیر استارمر، نخست وزیر بریتانیا در سخنانی از توهین به مهاجران در این نا آرامی ها معذرت خواست و گفت: جزای عاملان نا آرامی ها را خواهد داد.
وی همچنین افزود: عامل نا آرامی ها ارازل و اوباشهایی است که از کشور ما نمایندگی نمی کنند. استارمر گفت: به همه مهاجران وعده می سپارد که جلوی این ارازل و اوباش را خواهد گرفت.

منابع پلیس می‌گویند نزدیک به ۶ هزار نیرو برای پاسخ به هرگونه ناآرامی در روزهای آینده به کار گرفته شده‌اند.

این ادعای نخست وزیر در حالی مطرح می شود که چندی قبل نیز بحث انتقال پناهجویان از این کشور به جزیره اوگاندا مطرح شده بود که در نهایت با پا فشاری حزب کارگر منتفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا