آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهممنطقه

دوحه ۳/ نبیل؛ از تبانی سازمان‌ملل با طا-لبان پرده برداشت

خبرگزاری دید: همزمان با برگزاری سومین نشست دوحه پیرامون افغانستان به میزبانی سازمان ملل و شرکت گروه طا-لبان رحمت الله نبیل ، رئیس امنیت ملی در حکومت پیشین، سازمان ملل را به معامله پنهانی با طا-لبان متهم کرد. وی با اشاره به شروط قبلی سازمان‌ملل در قبال طا-لبان، گفته است اگر معامله ای در کار نیست پس چرا سازمان‌ملل از شرایطش در برابر طا-لبان کوتاه آمده است؟

دوحه 3/ نبیل؛ سازمان‌ملل را متهم به معامله پنهانی با طا-لبان کرد

همزمان با نشست سوم دوحه و انتقادات بیشماری از سوی چهره های سیاسی ، جنبش های اعتراضی و گروه های مخالف طا-لبان رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار پیامی تازه در شبکه ایکس خود می‌گوید که سازمان ملل و طا-لبان در صدد انجام معاملات پنهانی هستند.

رحمت الله نبیل، از چهره هایی که همواره منتقد عملکرد طا-لبان بوده نوشته است: «اگر زیر کاسه نیم‌کاسه‌ای نیست، پس چه چیزی سازمان ملل متحد را واداشت تا از اصول اساسی خود در برابر این گروه عدول کند؟ بدون تردید، نشست دوحه به رهبری خلیلزاد و دنباله‌های آن، از جمله نشست سوم دوحه، نمایانگر گفتمان‌های نیابتی با گروه‌های نیابتی است. این نشست‌ها به وضوح نشان‌دهنده چانه‌زنی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای کسب منافع مخفی/نیابتی خودشان است، نه منافع مردم افغانستان!»

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، طا-لبان را یک گروه نیابتی توصیف کرده و توافقنامه قبلی که میان زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه قبلی آمریکا در امور افغانستان و طا-لبان در دوحه به امضا رسیده بود را نیز معامله میان گروه های نیابتی خوانده است.

رحمت الله نبیل برگزاری این گونه نشست ها را به سود مردم افغانستان ندانسته و افزوده است که نشست دوحه منافع مردم افغانستان را تامین نمی‌کند.

این واکنش ها در حالی بیان می شود که سومین نشست دوحه با حضور ۲۲ نماینده ویژه از کشورهای مختلف و شماری از سازمان‌ها در دوحه قطر در حال برگزاری است که بنا بر گزارش ها روی مسایل اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و مبارزه با مواد مخدر بحث صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا