آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

مجاهد: نشست دوحه می‌تواند مسیر رسمیت‌شناسی باشد/ با هیچ جهتی دشمنی نداریم/ حقوق زنان موضوع داخلی است

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی ارشد حکومت سرپرست و رییس هیئت اشتراک کننده در نشست سوم دوحه می‌گوید که نشست دوحه می‌تواند مسیری برای رسمیت‌یابی باشد اما فیصله کننده نیست. وی با بیان اینکه در نشست دوحه در مورد وضعیت زنان و تحصیل دختران بحثی صورت نخواهد گرفت افزود: این موضوع داخلی افغانستان است.

مجاهد: نشست دوحه می‌تواند مسیر رسمیت‌شناسی باشد/ با هیچ جهتی دشمنی نداریم/ حقوق زنان موضوع داخلی است

ذببح‌الله مجاهد امروز شنبه(۹ سرطان) در نشست خبری در مرکز رسانه‌ها گفت: بدون شک موضوعاتی لاینحل در داخل کشور وجود دارد.

به گفته وی، اشتراک نماینده حکومت سرپرست به هدف رساندن پیام است، در این نشست چیزی فیصله نمی‌شود و روی موضوعات کلیدی صحبت نمی‌شود.
مجاهدافزود: موقف حکومت این بود که به نمایندگی از افغانستان، حکومت شرکت کند و کس دیگری شرکت نکند که زمینه مداخله دیگران فراهم نشود.
او همچنین گفت که خواست آن‌ها از بین بردن بعضی از محدودیت‌ها و سوء‌ظن‌ها در مورد وضعیت افغانستان است.
مجاهد: این سفر برای حل مشکلات مردم افغانستان تمام می‌شود و حکومت از هر فرصت که برای بهبود اوضاع و حل مشکلات مردم بی‌انجامد از آن استفاده می‌کند. این سفر دشمنی با هیچ جهتی نیست و تعامل با تمام جهات است که باید درک شود و از آن استفاده شود.
او از تمام کشورها خواست که مردم افغانستان را در شرایط سخت تنها نگذارند و کشورها در آبادی و بهبود اوضاع اقتصادی سهم بگیرند.
رییس هیئت اشتراک کننده نشست دوحه تصریح کرد: ما به دوحه به هدف تفاهم و تعامل می‌رویم تا موضوعات تعامل سازنده را با سازمان ملل و دیگر کشورها حل نماییم.
گفتنی است که نشست دوحه قرار است به تاریخ ۳۰ جون و ۱ جولای به میزبانی سازمان ملل برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا